• Anonym (Bihanget)

Bli en egen person efter att ha levt som ett bihang

Jag är på väg ut ur en relation med en person med många narcissistiska drag. Vi träffades genom att hom hjälpte mig ur en lång och tråkig relation. Jag var skadad och såg upp till den här personen och nästan avgudade henne. Jag gjorde allt för henne men hon gjorde inget för mig förutom när jag var nere efter min fars död. Då var hon en klippa. Hon hade massor av problem med olika personer. Dessutom var alla hennes ex idioter fick hon mig att förstå. Jag stod på hennes sida i allt och passade upp på henne. Jag skulle vara en bra kille. Inte som hennes ex som alla var idiotkillar? Efter en tid av dåligt mående fick jag möjlighet till ett antal psykolgsamtal och av det blev jag starkare och började ställ krav i relationen. Det gjorde att min partner tröttnade på mig och hon har nu hittat ett nytt skadat objekt att ta hand om.  Vad kan jag göra för att hitta tillbaka till att bli hel igen och ska jag varna hennes nya offer?

• Svar på tråden Bli en egen person efter att ha levt som ett bihang
  • Anonym (Håkan)

Varnar inte nya offer, det är del av dwt medberoende du varit med om i er relation.  Bara släpp henne. Se det som en del i att hitta ditt starkare jag.  Risk finns också att du kan råka illa ut av att befinna dig i hennes närhet igen även om så bara för en kort stund... 

För övrigt,  fortsätt å till psykolog ochbygg vidare på det du fått därifrån.   Öva på att ta små egna beslut och initiativ till att vara snäll mot dig själv.  

Svar på tråden Bli en egen person efter att ha levt som ett bihang