• Anonym (???)

Vad vill han?!

Har en gammal bekant på fb som börjat skriva till och från. Ringer ibland. Föreslår promenad och fika osv.
    På helger har det hänt att han skrivit att han vill träffa mig. Hörs att han varit lite berusad då.

Såg att han hade flickvän och frågade om det. Han svarar då att han bara är intresserad av vänskap med mig. Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad vill han?!
  • Anonym (???)
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2026-04-12 08:13:38 följande:

Kan vara att han bara söker bekräftelse. Eller så vill han ha en relation på sidan om.

Så du tror inte på bara vänskap?
  • Anonym (???)
    Postman skrev 2026-04-12 09:22:51 följande:
    Tror du ska vara försiktig och avvaktande, för mig låter det som om han är ute efter lite bekräftelse eller att ha en fling vid sidan om. 
    Tänkte att vad skulle han annars svara när jag ifrågasatte honom. För jag sa att jag inte var intresserad av att vara någons prassel.
  • Anonym (???)
    Anonym (?) skrev 2026-04-12 10:36:23 följande:
    Ingen här kan säga med säkerhet vad han vill.  Finns väl två huvudalternativ

Han vill bara ha dig som vän

Han vill något mera, kk, ons, långvarig relation.

Min gissning är det senare. Vill du testa så blanda in hans flickvän i detta
    Blanda in hur då menar du?
  • Anonym (Jufsa)

Kanske problem med flickvännen och han vill skaffa någon ny innan det brakar helt?

• Anonym (?)
    Anonym (???) skrev 2026-04-12 10:42:19 följande:
    Det som talare emot bara vänskap
    Han berättade inte om sin flickvän
    Han kontaktar kvällstid när han är onykter
  • Anonym (b)
    Anonym (???) skrev 2026-04-12 10:28:58 följande:

Jag har ju redan frågat honom.

Jag vet redan vad jag vill. Är det ingen som vill svara utan att komma med motfrågor?

Jag men det var inte intressant tydligen.
  • Anonym (?)
    Anonym (???) skrev 2026-04-12 10:45:58 följande:
    Blanda in hur då menar du?
    Säg något i stil med
    Vore jättekul att träffa er.  Kan vi ses alla tre för en fika på lördag? 
  • Anonym (Hmmmm.....)

Han vill vara vän med dig. Han har varit väldigt tydlig med det så varför frågar du här? Du VET vad han vill eftersom han sagt det!

• Anonym (???)
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-04-12 12:07:21 följande:

Han vill vara vän med dig. Han har varit väldigt tydlig med det så varför frågar du här? Du VET vad han vill eftersom han sagt det!

Jag tänkte att det kanske var ett sätt för honom att försvara sig när jag ifrågasatte honom. Han har aldrig sagt att han har en flickvän utan sagt att han bor hos en kompis.
  • Anonym (Hmmmm.....)
    Anonym (???) skrev 2026-04-12 14:54:54 följande:
    Jag tänkte att det kanske var ett sätt för honom att försvara sig när jag ifrågasatte honom. Han har aldrig sagt att han har en flickvän utan sagt att han bor hos en kompis.
    Då var han kanske ute efter bekräftelse av dig  (utan att vilja nåt mer än så) alternativt en älskarinna. Han ljög om att han bor hos en kompis för att han ville fortsätta larva sig med dig och göda sitt ego när han märker att du är intresserad av mer.
  • Anonym (Bekräftelse)
    Anonym (???) skrev 2026-04-12 10:42:19 följande:
    Jag tror han är attraherad. Sen vad han tänker göra med det är en annan sak. Kanske inget och då blir det väl vänskap då.
  • Anonym (Erfaren_man)

Kvinnor här kommer inte ge dig bra svar, för de förstår inte hur vi män fungerar. 

Han vill ha sex och/eller förhållande. Absolut inte bara vänskap, såklart. 

Svar på tråden Vad vill han?!