• Anonym (Förtvivlad kvinna)

Min partner köpte nakenbilder på OnlyFans

Hej! Jag (K25) har varit tillsammans med min sambo (M26) i 6 år. Vi har i princip vuxit upp tillsammans och han är verkligen min bästa vän.

För cirka 2 år sedan blev han av med sitt jobb, och sedan dess har jag försörjt oss båda samtidigt som jag själv levt på CSN och jobbat extra för att få det att gå runt. Under den här tiden har han mått dåligt, vilket gjort att jag har försökt ha förståelse och ursäktat mycket.

Dock har det inte bara handlat om ekonomi. Han har haft problem med att spendera pengar och har även tagit pengar av mig vid flera tillfällen, som vi har skrivit upp så att han ska kunna betala tillbaka senare. I början av året började han få in en LITEN inkomst, så vi har kunnat dela lite mer på kostnaderna, men jag har fortfarande inte fått tillbaka något av det han är skyldig. Han säger att det kommer när han får ett mer stabilt jobb.

På senaste tiden har han också blivit väldigt hemlig. Vi har alltid haft tillgång till varandras telefoner utan att det varit en grej, men plötsligt bytte han kod och ville inte säga varför. Jag frågade flera gånger men han nekade till att något var konstigt.Till slut tog min ångest över och jag kollade hans telefon utan att han visste. Jag vet att det var fel av mig, men min magkänsla visste att det var något.

Det jag hittade gjorde mig verkligen jätteledsen. För ungefär ett år sedan kom jag på att han hade ett konto på OnlyFans, men då hade han bara varit inne och kollat (enligt honom), vilket ledde till att vi tog en paus. Nu såg jag att han har köpt innehåll flera gånger från olika tjejer, bland annat för 3500 kr på en dag av en och samma tjej, som han även haft långa konversationer med. I meddelandena från tjejen kunde jag se att han hade reagerat med ett hjärta på hennes kommentarer när hon skrivit att de ska fortsätta konversationen utanför onlyfans, eftersom köparen inte kan svara längre på onlyfans enligt nya lagen.

Det gör så ont eftersom vi haft det så tufft ekonomiskt, och jag har slitit för att försörja oss. De pengarna hade kunnat gå till att betala tillbaka till mig.

Jag har dessutom väldigt låg självkänsla och känner mig nu ännu mer otillräcklig. Jag kan inte sluta tänka på varför jag inte räcker till. För mig känns det som otrohet, särskilt eftersom det handlar om att betala och ha någon form av kontakt, inte bara ?kolla på porr?.

Han vet nu att jag vet, och har bett om ursäkt via sms. Han sa att han skämdes och inte vågade säga det ansikte mot ansikte, men det kändes inte särskilt genuint.

Jag känner mig helt lost just nu. Överreagerar jag som ser det här som otrohet? Hur hade ni gjort i min situation?

• Svar på tråden Min partner köpte nakenbilder på OnlyFans
  • chrico

Du överreagerar  inte. Jag skulle ta en paus och inte bo m honom och ffa inte försörja honom.Lat honom klara sig själv ocj se om han rätar upp sig.Han har svikit dig och dragit nytta av dig.
    Ut m honom lr flytta vilket passar dig bäst. Han r opålitlig  och måste förtjäna din tillit genom ztt klara sig SJÄLV  nu. Ta ingen skit!

• molly50
    Anonym (Enhörning) skrev 2026-04-16 10:54:09 följande:
    Håller med till 100%. Den som tycker synd om mannen är antagligen nån som själv shoppar loss på OF och skyller ifrån sig. 
    Ja,eller som är naiv nog att tro att den som reggar sig på sådana sidor blir lurade.
  • molly50
    Stjärnljuset skrev 2026-04-16 12:53:24 följande:

Lokar in här när ni fraktar om Onlyfans. Min pojkvän har väldigt många följare på fb över 650 men inte lika många vänner kanske 400, många av dessa följare är storbystade lättklädda tjejer. Samma på hans Instagram, hela tiden flera nya följare som han visserligen inte följer tillbaka men lättklädda tjejer med ofta inget innehåll mer än profilbilder samt att de följer ganska många gamla gubbar. 

Är detta typiskt beteende om man köper detta eller är det något annat jag inte listat ut än?

Både jag och min man får ständigt sådana följarförfågningar från sådana konton. Och det är troligen bara scam.
    Men för att de ska kunna följa så måste man ju godkänna det. Så även om din kille inte följer dem så måste han ju ha godkänt deras förfrågningar.
  • Anonym (Josan)

Du överreagerar verkligen inte. Jag tycker detta är värre än ett one night stand ärligt talat. Han har svikit dig på flera plan och jag förstår att du har dålig självkänsla om du är tillsammans med en sån person. Snälla snälla ta modet till dig och gör slut, för din egen skull. Jag förstår att det är tufft att lämna någon som inte mår helt hundra, men det är inte ditt jobb att få honom att må bättre. Om han (dessutom pank) kan tänka sig att betala kvinnor flera tusen för att få kontakt med andra kvinnor, vad är han för människa? Han borde lägga den energin på att bidra till hushållet. 

• Anonym (Enhörning)
    molly50 skrev 2026-04-16 13:15:11 följande:
    Ja,eller som är naiv nog att tro att den som reggar sig på sådana sidor blir lurade.
    Jag tror nog att vederbörande mycket väl förstår att det inte handlar om att bli lurad till nånting. Och vadå "lurad", undrar jag. Tycker personen, som anser att det är "scam", att tjejerna borde dela materialet gratis, eller vadå. Som nån annan skrev så handlar det ju inte bara om pengar. För mig hade det inte varit okej oavsett om det var pengar inblandat eller inte. Och jag tycker inte alls att det kan jämföras med att "porrsurfa". 
  • molly50
    Anonym (Enhörning) skrev 2026-04-16 14:10:56 följande:
    Jag tror nog att vederbörande mycket väl förstår att det inte handlar om att bli lurad till nånting. Och vadå "lurad", undrar jag. Tycker personen, som anser att det är "scam", att tjejerna borde dela materialet gratis, eller vadå. Som nån annan skrev så handlar det ju inte bara om pengar. För mig hade det inte varit okej oavsett om det var pengar inblandat eller inte. Och jag tycker inte alls att det kan jämföras med att "porrsurfa". 
    Jag håller med dig helt och hållet. Jag tycker det låter lite som ett försök att ursäkta honom för vad han har gjort.
  • Anonym (C)
    Stjärnljuset skrev 2026-04-16 12:53:24 följande:

Lokar in här när ni fraktar om Onlyfans. Min pojkvän har väldigt många följare på fb över 650 men inte lika många vänner kanske 400, många av dessa följare är storbystade lättklädda tjejer. Samma på hans Instagram, hela tiden flera nya följare som han visserligen inte följer tillbaka men lättklädda tjejer med ofta inget innehåll mer än profilbilder samt att de följer ganska många gamla gubbar. 

Är detta typiskt beteende om man köper detta eller är det något annat jag inte listat ut än?

Något konstigt är det ju. Sedan vilka sidor han varit inne på kanske är svårt att avgöra. 
  • Anonym

Hur lyckades du knäcka hans kod till telefonen?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Sad)

Det behövs bara en sammanfattning i en enda mening:
    -Han har utnyttjat dig, och använt dina pengar för att lusta sig med andra kvinnor.

Säg den meningen högt ett antal ggr så blir du nog så arg att du kastar ut skithögen.

• Anonym (Sad)
    Anonym (.-.-.) skrev 2026-04-17 00:34:15 följande:
    Det är du som tycker folk ska sälja sig på only fans. Du är en bitter tant som sprider meningslöst hat. TS bör om hon vill känna lycka absolut inte lyssna på dina hämndfantasier (som troligen bottnar i ärr från misslyckande i dina relationer, troligen pga av ditt hat).

TS är lurad av sin partner. Vägen framåt är inte att fokusera på att hämnas på honom utan att bygga ngt vettigt. Annars kanske hon slutar som dig. Är set verkligen ngt du önskar henne?

Du har rätt i sak. Att må bra utan honom i relationen är en hämnd i sig.

Men jag ät tudelad i saken om att sådana handlingar ska kunna undgå att få konsekvenser. Annars gör han snart samma sak mot någon annan. Att han bör betala tillbaka är det abs minsta man kan kräva.

• Anonym (C)

TS partner är en liten man utan styrsel. Kommer troligtvis att göra andra dumma saker om han hamnar under press i framtiden. Verkar inte kunna sätta gränser för sig själv. 

• Anonym (Förtvivlad kvinna)
    Anonym skrev 2026-04-16 21:57:12 följande:

Hur lyckades du knäcka hans kod till telefonen?

Han gjorde allt för att dölja den för mig, sen när vi hade vänner över så frågade hans kompis om koden till hans telefon för att kunna byta låt och då kunde han säga den, så jag snappade upp det :)
Svar på tråden Min partner köpte nakenbilder på OnlyFans