• Anonym (Rob)

Något alla överviktiga och som tror på bodypositivity

Denna video är klockren för alla som är överviktiga och förespråkar bodypositivity.

• Svar på tråden Något alla överviktiga och som tror på bodypositivity
  • Anonym (.)
    Anonym (fu) skrev 2026-04-16 17:14:42 följande:
    Vill du diskutera något annat, fritt fram. Vi andra är less på idiotiska åsikter och riktigt bedrövlig kvinnosyn.
    Ja jag vet och det har jag också gjort. .Men kvinnor är inte ämnet för tråden
  • Anonym (.)
    Anonym (fotbollspappa) skrev 2026-04-16 17:44:14 följande:
    Så dela med dig av några spännande reflektioner kring de olika motargumenten i videon, istället för att gnälla på andras inlägg. Eller är det för jobbigt? Mer bekvämt att klaga på andra? 
    Det fanns ju inga motargument vad jag såg. Inte mot vad som faktiskt sades utan de diskuterade ju mot annat. Som hon själv sade "but thats not the claim" 
  • Anonym (.)
    Anonym (fotbollspappa) skrev 2026-04-16 17:40:49 följande:

Och du verkar mer intresserad av att leka polis. Diskussionen om hälsosamt bmi ligger betydligt närmare trådens ämne än dina gnälliga inlägg.

Jag är intresserad av att diskussionen ska fokusera på vad TS tar upp istället för annat som inte ens var frågan, är det något fel med det eller vad menar du? Videon handlar inte om att bmi 22 är att vara fet eller vad ni nu menade
  • Anonym (Frida)
    Anonym (.) skrev 2026-04-17 16:04:00 följande:
    Jag är intresserad av att diskussionen ska fokusera på vad TS tar upp istället för annat som inte ens var frågan, är det något fel med det eller vad menar du? Videon handlar inte om att bmi 22 är att vara fet eller vad ni nu menade
    Okej, visst. Vad tyckte du var det bästa med videon? Vad är du kritisk till? Tycker du att de kommer fram till något vettigt? Skulle du rekommendera den här videon till din familj och dina vänner?
  • Anonym (.)
    Anonym (Frida) skrev 2026-04-17 16:34:57 följande:
    Okej, visst. Vad tyckte du var det bästa med videon? Vad är du kritisk till? Tycker du att de kommer fram till något vettigt? Skulle du rekommendera den här videon till din familj och dina vänner?
    Att det kom fram att det faktiskt inte är hälsosamt med att vara överviktig och fet. Jag är kritisk till när folk argumenterar emot annat än vad som var "claim". Nej det skulle jag nog inte, de är inte så intresserade av sånt.
  • Anonym (fotbollspappa)
    Anonym (.) skrev 2026-04-17 16:44:17 följande:
    Att det kom fram att det faktiskt inte är hälsosamt med att vara överviktig och fet. 
    Men vilken tur att det äntligen kom fram att det faktiskt är så! Då har du lärt dig nåt nytt alltså. Så kul för dig. 
    Videon handlar inte om att bmi 22 är att vara fet eller vad ni nu menade
    Nej, men videon handlar om fetma. Bmi är EN metod för att räkna ut normalvikt. Men det finns andra metoder. Som att mäta fettprocent. Det var det som några skrev om i början av tråden.
    Anonym (.) skrev 2026-04-17 16:00:05 följande:
    Det fanns ju inga motargument vad jag såg. 
    Nej, men då så. Det är väl bra? Vad är det i videon du vill diskutera? Förutom att fetma inte är hälsosamt, för det har ju redan konstaterats ett antal gånger i tråden och ingen har sagt emot vad jag kan se. Och jag tror nog att vi kan utgå från att de allra flesta vet det. Förutom du då, men du har ju sett videon nu och fått lära dig det.
    Jag är intresserad av att diskussionen ska fokusera på vad TS tar upp 
    Att fetma inte är hälsosamt alltså? Vad vill du att vi ska skriva om det? Det står väl dig fritt att utveckla ditt resonemang? Så kanske du får nåt svar som faller dig bättre i smaken. 
  • Anonym (.)
    Anonym (fotbollspappa) skrev 2026-04-17 17:02:42 följande:
    Men vilken tur att det äntligen kom fram att det faktiskt är så! Då har du lärt dig nåt nytt alltså. Så kul för dig. 
    Videon handlar inte om att bmi 22 är att vara fet eller vad ni nu menade
    Nej, men videon handlar om fetma. Bmi är EN metod för att räkna ut normalvikt. Men det finns andra metoder. Som att mäta fettprocent. Det var det som några skrev om i början av tråden.Nej, men då så. Det är väl bra? Vad är det i videon du vill diskutera? Förutom att fetma inte är hälsosamt, för det har ju redan konstaterats ett antal gånger i tråden och ingen har sagt emot vad jag kan se. Och jag tror nog att vi kan utgå från att de allra flesta vet det. Förutom du då, men du har ju sett videon nu och fått lära dig det.
    Jag är intresserad av att diskussionen ska fokusera på vad TS tar upp 
    Att fetma inte är hälsosamt alltså? Vad vill du att vi ska skriva om det? Det står väl dig fritt att utveckla ditt resonemang? Så kanske du får nåt svar som faller dig bättre i smaken. 
    Du behöver inte vara spydig, jag vet det redan och tycker det borde vara en självklarhet men ändå försökte vissa där i videon argumentera emot det? Så nej alla vet tydligen inte det, och det är kanske också det TS menar när han säger vissa borde titta på videon. Kanske så kallade "kroppspositiva". Jag har inte sagt det inte finns andra metoder att mäta fetma. Det jag vände mig emot var att vissa börjar diskutera vad de tror är TS åsikter om BMI och vad han då borde tycka om tjejen i videons kropp, när det inte ens var ämnet. Även om hon själv hade haft bmi 40 så hade hon ändå haft rätt i att det inte är hälsosamt med fetma och övervikt. Så gällande det som de faktiskt diskuterar så är det inte så relevant vad hon själv har för kropp eller vad TS eventuellt tycker om den, det var det jag menade.
  • Anonym (fotbollspappa)
    Anonym (.) skrev 2026-04-18 15:48:24 följande:
    Du behöver inte vara spydig, jag vet det redan och tycker det borde vara en självklarhet men ändå försökte vissa där i videon argumentera emot det? Så nej alla vet tydligen inte det, och det är kanske också det TS menar när han säger vissa borde titta på videon. Kanske så kallade "kroppspositiva". Jag har inte sagt det inte finns andra metoder att mäta fetma. Det jag vände mig emot var att vissa börjar diskutera vad de tror är TS åsikter om BMI och vad han då borde tycka om tjejen i videons kropp, när det inte ens var ämnet. Även om hon själv hade haft bmi 40 så hade hon ändå haft rätt i att det inte är hälsosamt med fetma och övervikt. Så gällande det som de faktiskt diskuterar så är det inte så relevant vad hon själv har för kropp eller vad TS eventuellt tycker om den, det var det jag menade.
    Men skriver inte du inlägg om trådens ämne då? Det enda du gör är ju att klaga på vad andra skriver. 
  • Aniiee

Ska jag offra mig eller ska jag sjita i det?

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (fu)
    Aniiee skrev 2026-04-18 18:59:45 följande:

Ska jag offra mig eller ska jag sjita i det?

Det är nog meningslöst men vi uppskattar att du erbjuder dig.
  • molly50
    Anonym (.) skrev 2026-04-17 15:58:21 följande:
    Ja jag vet och det har jag också gjort. .Men kvinnor är inte ämnet för tråden
    För denna TS är ämnet kvinnor,då han aldrig nämner mäns övervikt trots att detta är lika allvarligt och kanske t om vanligare.
    Han dyker ofta upp i trådar som handlar om utseende och vikt eller startar egna trådar om ämnet,och förespråkar att kvinnor ska se ut som anorektiker för att vara attraktiva.
    Här finns unga kvinnor som kan ta till sig av detta och drivas till ätstörningar.
    Det är ingenstans ok.
Svar på tråden Något alla överviktiga och som tror på bodypositivity