• Anonym (Tröttochless)

Är så trött på vad män ser som sexigt hos kvinnor.

Varför tänder de flesta män på kvinnor som ser ut som OF-modeller, med extremt pumpade bröst, rumpor och botox/ silikonläppar?

Känns som att kvinnor för många män är enbart sexdockor. Hur ofta stöter man på en man som gillar en kvinna för hennes personlighet, för den hon är? Jag skulle säga att det börjar bli alltmer sällsynt, även om det fortfarande förekommer.

Likadant på andra sociala medier, kvinnor som ser ut som dumma bimbos och postar bilder med stora läppar och "oskyldigt" utseende/ blick får genast männens hyllningar och hejarop.

Varför duger inte naturliga/ vardagliga kvinnor längre för många män?

• Svar på tråden Är så trött på vad män ser som sexigt hos kvinnor.
  • Anonym (Geomberga)

Bild hämtat från Expressen

Också en snygg tjej

• Anonym (Ja)

Ja man ju fråga sig varför män inte duger som dom är också? Varför män måste vara hunkar, långa, starka och jättemanliga. Om en man är en tönt så anses han vara patetiskt, svag, omanlig, inget att ha.

Tror frågan handlar lite om att det är svårt för en kvinna att förstå en man och hur en man ser och likaså svårt för en man att förstå en kvinna och hur en kvinna ser.

Tror dom bästa är dom som ligger på mittenlinjen. Dom har väl kanske bäst chans att hitta någon.

• Anonym (Kvinna)

Gör de flesta män verkligen det? Tycker ofta att jag hör att många män föredrar naturligt.

• Anonym (Frans)

TS, du får göra som andra kvinnor gör just nu. Jag var lite nyfiken på de om detta stämmer.

Men det är en genomgående "trend" just nu. Inte bara i Sverige. Att allt fler kvinnor slutar dejta helt. Speciellt när det kommer upp i högre ålder. Förmodligen för att samhället utvecklas som det gör. Könen glider isär, inte framförallt politiskt. 

Men många kvinnor verkar ( tyvärr) känna sig otrygga och uppleva att män blivit mer hatiska. Och tröttnat. Nu vill dom satsa mer på sig själv.

• Anonym (Frans)
    Anonym (Well) skrev 2026-04-15 20:04:54 följande:
    Är kvinna på 41 år. Har ett rätt alldagligt utseende och bmi på 25 typ. Har absolut inga problem med att få killar. Är iofs upptagen, men jag märker att män tycker jag är attraktiv. Märks på sättet många ser på mig. Tror att det beror på att jag trivs i min kropp och utstrålar självförtroende
    Det är ju jätte kul, men samtidigt så säger du att du är upptagen. Men noterar att andra män visar intresse. Jag tror detta även bottnar i att du har bekräftelsebehov. Oklart varför, om du ändå är upptagen. Det verkar viktigt för dig att tala om och dela det i ett forum dessutom. 

Men det finns alltid män som går igång på det och är villig att ge dig den uppmärksamheten. Frågan är snarare HUR seriösa dessa män är?  Eller om dom bara vill ligga.  Det finns olika sorters uppmärksamhet, all är inte positiv  

Som kvinna, tror jag en majoritet föredrar att en man ser dom för mer än deras kropp. Och något som dreglas över likt en köttbit. 
  • Anonym (Frans)

* än något som dreglas över likt en köttbit 

• Anonym (Skämt heller?)

Ni får gärna förklara hur det är möjligt att skriva så här om männen utan att det kallas ingen rättighet till sex, kvinnor är ingen serviceinrättning, man måste förtjäna relationer etc?

Det är inte alls okej om man hade skrivit så här om kvinnorna istället 

Är det här en seriös tråd med riktiga personer som skriver så här?

Ska kvinnor både få bestämma över både männens krav och kvinnornas krav?
    När ska kvinnor lägga skulden på sig själv? 

• Anonym (Skämt heller?)
    Anonym (Skämt heller?) skrev 2026-04-17 17:04:06 följande:

Ni får gärna förklara hur det är möjligt att skriva så här om männen utan att det kallas ingen rättighet till sex, män är ingen serviceinrättning, man måste förtjäna relationer etc?

• Anonym (Tum)
    Anonym (Skämt heller?) skrev 2026-04-17 17:04:06 följande:

Ni får gärna förklara hur det är möjligt att skriva så här om männen utan att det kallas ingen rättighet till sex, kvinnor är ingen serviceinrättning, man måste förtjäna relationer etc?

Du har fått de svar du har fått eftersom ditt resonemang går ut på att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit. Eventuellt med droger som hjälp.
    Och fortfarande, hur mycket du än ältar, kontext och sammanhang spelar roll.
  • Anonym (Skämt heller?)
    Anonym (Tum) skrev 2026-04-17 17:19:01 följande:
    Du har fått de svar du har fått eftersom ditt resonemang går ut på att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit. Eventuellt med droger som hjälp.
    Ska det handla då om slaveri och olagliga droger när kvinnor ska få som de vill?
  • Anonym (Skämt heller?)
    Så det handlar om att män ska göra som kvinnorna vill fast de hade helst sluppit det?
    Kvinnor får klaga utan att det ska handla om att någon ska ställa upp för dom fast männen hade velat sluppit det.
  • Anonym (Skämt heller?)
    Så avsikten när kvinnor klagar på männens krav är inte att männen ska anpassa sig till kritiken?
  • Anonym (Skämt heller?)
    Jag har inte fått svar på mina frågor.

Varför ska det inte då kallas att ställa upp på sex när kvinnor klagar på männens krav?
    Hon klagar på olika mäns krav och det skulle kunna leda till att någon man väljer henne istället 
    .
  • Anonym (Skämt heller?)
    Nu handlar det bevisligen om mäns krav.
    Det handlar inte om män som blivit ratade av alla kvinnor.
  • Anonym (Skämt heller?)
    Och din kommentar stärker bara min teori.
    Det ska handla om något annat när kvinnor klagar på männen.
  • Anonym (Tum)
    Anonym (Skämt heller?) skrev 2026-04-17 18:05:21 följande:
    Och din kommentar stärker bara min teori.
    Det ska handla om något annat när kvinnor klagar på männen.

Skärp dig och citera en gång, tack. 
    Du har fått svar många gånger , däremot svarar DU inte på frågor du får. Exempelvis vad som ska göras åt problemet?
    Att strunta i kontext och sammanhang stärker inte ditt resonemang. Det är DU som tycker att kvinnor ska ställa upp på sex.
    Dina andra kommentarer visar bara att du är igång och ska hämnas igen. 

• Anonym (Skämt heller?)
    Anonym (Tum) skrev 2026-04-17 19:02:28 följande:

Skärp dig och citera en gång, tack. 
    Du har fått svar många gånger , däremot svarar DU inte på frågor du får. Exempelvis vad som ska göras åt problemet?
    Att strunta i kontext och sammanhang stärker inte ditt resonemang. Det är DU som tycker att kvinnor ska ställa upp på sex.
    Dina andra kommentarer visar bara att du är igång och ska hämnas igen. 

Och varför har jag inte fått då exempelvis svar på varför det ska inte kallas att man ska ställa upp på sex om män ska inte få ha dessa krav?
    Vad är lösningen på kvinnas klagomål?
  • Anonym (Tum)
    Anonym (Skämt heller?) skrev 2026-04-17 19:23:32 följande:
    Och varför har jag inte fått då exempelvis svar på varför det ska inte kallas att man ska ställa upp på sex om män ska inte få ha dessa krav?
    Vad är lösningen på kvinnas klagomål?
    Var har det hävdats att män inte FÅR ha önskemål? Citera exempel.
    Kom inte med motfrågor och kräv att andra ska svara när du inte gör det själv. Återigen, vilka är lösningarna du hävdar finns? 
Svar på tråden Är så trött på vad män ser som sexigt hos kvinnor.