• Anonym (Konstigt)

80-85% män är längre än 173 cm

Om 80-85% av män i Norden är längre än 173 cm, varför är det då så väldigt många män som är 170-173cm på dejtingsidor? 

• Svar på tråden 80-85% män är längre än 173 cm
  • Anonym (Inte alls konstigt.)

Finns inget konstigt alls i detta, det kan ha precis hur många förklaringar som helst. Exempel:
    1.  Finns ingen anledning att anta att de som är på en dejtingsida är representativa för män i allmänhet oavsett ålder. Medellängden hos män över 60 är lägre än medellängd hos män i 20-30 års åldern

2. Män som är längre kan ha hittat kvinnor i större utsträckning på andra ställen.

3. Kortare män KAN innebära (men behöver inte gör det) någon form av utvecklingsstörning eller andra hälsostörningar. Dessa män har förstår svårt att hitta någon utanför dejtingsajter.

4

5

6

• Anonym (Umpalumpa)

Och du tror att folk är 1 ärliga om sin längd och 2 bryr sig om längd? 

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (Umpalumpa) skrev 2026-04-15 15:18:35 följande:

Och du tror att folk är 1 ärliga om sin längd och 2 bryr sig om längd? 

1 nej många av dom som skriver att dom är 175 är ofta ett par cm kortare så dom är ännu fler än vad som syns
    2 ja många bryr sig om längd, det är därför så många män ljuger om den
  • Anonym (För att längden ör viktig)

Längden ör viktig på dejtingsidor. Ju kortare ju större chans att man blir kvar på dejtungsidor. Jag har genomfört ett litet experiment med mig själv på Tinder som min riktiga längd 178cm och genom att ljuga mig till 2cm och påstå 180. Samma bilder.

180cm= 4ggr så många matchningar, 6ggr fler dejter och 6 ggr fler dejtor som lett till sex.

De där 2cm är en ocean av skillnad.

• Anonym (Oj)
    Anonym (För att längden ör viktig) skrev 2026-04-15 15:59:47 följande:

Längden ör viktig på dejtingsidor. Ju kortare ju större chans att man blir kvar på dejtungsidor. Jag har genomfört ett litet experiment med mig själv på Tinder som min riktiga längd 178cm och genom att ljuga mig till 2cm och påstå 180. Samma bilder.

180cm= 4ggr så många matchningar, 6ggr fler dejter och 6 ggr fler dejtor som lett till sex.

Mkt dejter och mkt ligg. Men inga relationer. Undrar varför. 
  • Anonym (Umpalumpa)
    Anonym (Oj) skrev 2026-04-15 16:57:35 följande:
    Mkt dejter och mkt ligg. Men inga relationer. Undrar varför. 
    Enkelt...

Den som fokuserar på längd är inte partnermaterial.  Oavsett vem i ekvationen du är. 

🚩🚩
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Umpalumpa) skrev 2026-04-15 17:16:16 följande:
    Enkelt...

Den som fokuserar på längd är inte partnermaterial.  Oavsett vem i ekvationen du är. 

🚩🚩
    Ja, det är nog så. 

Han avslöjade sig som en lögnare med komplex för sin längd. Inte attraktivt.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (För att längden ör viktig) skrev 2026-04-15 15:59:47 följande:

idag vet ju alla att killar lägger på minst 2 cm så det gäller att alltid dra av 2-3 cm från det som är skrivet i profilen.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Inte alls konstigt.) skrev 2026-04-15 15:13:54 följande:

Finns inget konstigt alls i detta, det kan ha precis hur många förklaringar som helst. Exempel:
    1.  Finns ingen anledning att anta att de som är på en dejtingsida är representativa för män i allmänhet oavsett ålder. Medellängden hos män över 60 är lägre än medellängd hos män i 20-30 års åldern

2. Män som är längre kan ha hittat kvinnor i större utsträckning på andra ställen.

3. Kortare män KAN innebära (men behöver inte gör det) någon form av utvecklingsstörning eller andra hälsostörningar. Dessa män har förstår svårt att hitta någon utanför dejtingsajter.

4

5

6

Intressant att TS ignorerar det absolut bästa inlägget.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Konstigt) skrev 2026-04-15 18:07:27 följande:
    idag vet ju alla att killar lägger på minst 2 cm så det gäller att alltid dra av 2-3 cm från det som är skrivet i profilen.
    Och kvinnor visar bilder på sig själva där dom väger 5-10 kg mindre.
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Oj) skrev 2026-04-15 17:22:34 följande:
    Ja, det är nog så. 

Han avslöjade sig som en lögnare med komplex för sin längd. Inte attraktivt.
    Verkligen inte attraktivt.
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Rob) skrev 2026-04-15 19:36:15 följande:
    Och kvinnor visar bilder på sig själva där dom väger 5-10 kg mindre.
    Dejtingappar är inte till för folk som är intresserade av relationer. De är till för att hitta ragg, ligg, tillfälliga kontakter. 

Därav att alla ljuger om sig själva och lägger ut retuscherade bilder mm. 

Det gäller både män och kvinnor.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (sofie) skrev 2026-04-16 10:19:53 följande:
    Dejtingappar är inte till för folk som är intresserade av relationer. De är till för att hitta ragg, ligg, tillfälliga kontakter. 

Därav att alla ljuger om sig själva och lägger ut retuscherade bilder mm. 

Det gäller både män och kvinnor.
    Nästan alla jag känner, och jag själv, har träffat sin partner genom dejtingappar
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Konstigt) skrev 2026-04-15 18:07:27 följande:
    Det är min erfarenhet också med dom jag gått på dejter med. De är 2-3 cm kortare än de skrev. Så en man som skriver 180, har lagt på några centimeter för att få fler matchningar (garanterat) så det kan man inte lita på. Även superkorta män lägger till så de åtminstone blir 168-169. 
  • Anonym (sofie)
    Anonym (Kvinna) skrev 2026-04-16 12:18:12 följande:
    Nästan alla jag känner, och jag själv, har träffat sin partner genom dejtingappar
    Grattis till er! 

Min erfarenhet är tvärtom. Men ni kanske är ovanligt snygga Glad  och trevliga.
  • molly50
    Anonym (Kvinna) skrev 2026-04-16 12:18:12 följande:
    Jag har också träffat min man så. 
  • Anonym (Lia)
    molly50 skrev 2026-04-16 20:02:29 följande:
    Jag har också träffat min man så. 
    Är vanligt numera.
Svar på tråden 80-85% män är längre än 173 cm