• Xenia

Reklamen fyller halva rutan

Det är så jobbigt när reklamen fyller halva rutan. Det går ju inte att läsa i trådarna. Jag klickar bort reklamen men det kommmer ständigt nya reklamrutor.

Är jag den enda som  blir irriterad?

• Svar på tråden Reklamen fyller halva rutan
  • molly50
    Xenia skrev 2026-04-16 11:19:06 följande:
    Reklamen fyller halva rutan

Det är så jobbigt när reklamen fyller halva rutan. Det går ju inte att läsa i trådarna. Jag klickar bort reklamen men det kommmer ständigt nya reklamrutor.

Är jag den enda som  blir irriterad?

Har du provat att använda en popup-blockerare?
    Jag använder AdBlockplus och det funkar bra. 
  • Anonym (mobil)

På mobilen är det i princip omöjligt att läsa på familjeliv nu. Där vet jag inte någon blockerare som funkar heller. På datorn håller jag med molly50.

Men eftersom det är så extremt mycket reklam, så måste ju företagen ändå anse att det är värt att annonsera här. Reklamen måste ju driva trafik eftersom det blir allt mer reklam? Ingen skulle väl vilja annonsera om de inte fick någon trafik från denna sajten? Min slutsats blir därför att många användare här gillar reklamen och klickar på den. 

• molly50
    Anonym (mobil) skrev 2026-04-16 11:28:38 följande:

På mobilen är det i princip omöjligt att läsa på familjeliv nu. Där vet jag inte någon blockerare som funkar heller. På datorn håller jag med molly50.

Men eftersom det är så extremt mycket reklam, så måste ju företagen ändå anse att det är värt att annonsera här. Reklamen måste ju driva trafik eftersom det blir allt mer reklam? Ingen skulle väl vilja annonsera om de inte fick någon trafik från denna sajten? Min slutsats blir därför att många användare här gillar reklamen och klickar på den. 

Eller så råkar man klicka på reklamen av misstag när den läggs mitt på sidan.
    Jag förstår att sidan sponsras av reklamintäkter. Men de borde kunna lägga reklamen på bättre sätt. T ex vid sidan av texten istället för mitt över som det verkar vara.
    Då är det inte lika stor risk att råka klicka på den av misstag.
  • Anonym (Ja)

Det bli förmycket. Först en reklam under texten och sedan en video som kommer upp över texten. Ibland är det tre reklamer på samma gång. Dessutom klickar man ner dem och när man scrollar till nästa sida kommer tre nya upp igen. Är rätt irriterande att använda sidan ibland

• Xenia
    molly50 skrev 2026-04-16 11:21:10 följande:
    Har du provat att använda en popup-blockerare?
    Jag använder AdBlockplus och det funkar bra. 
    Jag hade ju en AdBlock men nu är den plötsligt försvunnen.Förstår inte varför, får försöka ladda ner den igen.

Som det är nu tappar man ju lusten att gå in öht. Reklamen är så påträngande att man absolut inte vill läsa den. Då motverkar den ju sitt syfte?
  • molly50
    Xenia skrev 2026-04-16 12:21:52 följande:
    Jag hade ju en AdBlock men nu är den plötsligt försvunnen.Förstår inte varför, får försöka ladda ner den igen.

Som det är nu tappar man ju lusten att gå in öht. Reklamen är så påträngande att man absolut inte vill läsa den. Då motverkar den ju sitt syfte?
    Ok. Ja,prova att ladda ner den igen.

Ja,det blir fruktansvärt jobbigt. Och när man inte ens kan byta sida utan att det dyker upp ny reklam igen.
  • Finländsk

Jag läser bara på mobilen, har inga reklamer som täcker något överhuvudtaget. Endast i slutet av en tråd, efter sista inlägget, finns en reklam. Den täcker ingen text. Kanske beror på vilken webbläsare man använder. Duckduckgo använder jag till familjeliv och en del andra siter som använder hutlöst mycket spårare. Brave är en annan jag kan rekommendera, blockar också all reklam på youtube och låter en spela youtubevideos med skärmen stängd. Behändigt om man vill ha gratis bakgrundsmusik utan reklam.
  • Anonym (Misstag)

Råkar ofta få upp reklamen men endast för att jag försöker scrolla. Men den är väldigt irriterande 
Svar på tråden Reklamen fyller halva rutan