Stanna eller gå?
Har blivit förälskad i en annan man som är betydligt mycket äldre än mig. Jag känner att han är den jag alltid sökt men aldrig funnit. Vi skrattar och pratar om allt? flera timmar per dag.
Han är äventyrlig och vill uppleva saker som jag alltid drömt om. Både gällande resor men även sexuellt.
Han har nyligen brutit upp från ett särboförhållande men jag lever i en relation sedan 8 år tillbaka. Vi började redan ha kontakt när han var i ett förhållande och hon fick reda på mig.. därför bröt de två upp. Hon ville inte mer.
Jag och min sambo har haft problem i princip hela vår relation. Jag har drömt om ett eget liv, utan min sambo. Att den nya mannen kom in i mitt liv var inte alls planerat? han bara stod där en dag.
Har försökt glömma den nya då det inte är rätt av mig att ha kontakt med honom då jag är sambo.. men det går bara inte.
Vi har inte haft sex eller annat intimt. Dock är det bara en tidsfråga tills det sker..
Jag vet inte längre vad jag känner för min sambo utan ser bara mer och mer olikheter och hur vi lever separata liv, trots att vi lever i samma bostad. Jag har tappat känslorna mer efter att jag träffade den andre mannen.
Vet att jag gör fel men kan bara inte släppa det här. Jag och sambon har det tryggt ekonomiskt och bra bostad men det är inte honom jag längtar efter.
Jag har försökt intala mig själv att jag bör bryta med den andre mannen och stanna kvar i den relation jag har idag. Dels är vi jämngamla och har karriär båda två. den andre mannen gå i pension om knappt två år och det känns lite knepigt då jag kommer jobba i 20 år till.
Vad ska man göra? Jag känner att jag lever i en liten bubbla av förälskelse nu och den andre mannen kanske inte alls menar något med mig, det vet jag faktiskt inte fullt ut.
Är givetvis rädd att jag lämnar det som är tryggt och bra för att hoppa in i en osäkerhet. Skulle den äldre mannen lämna mig så kanske jag vaknar upp och ångrar vad jag gjort.
Det här är galet jobbigt samtidigt som jag vet att jag inte gör rätt som har kontakt med någon annan. Vi har tack och lov inte barn ihop.