• Anonym (MoralistMimmi)

Reklam för spel där folk skjuts på barnakuten

Fick upp en reklam här för ett spel där de är inne på ett sjukhus och skjuter folk. Bland annat går de in på barnakuten i reklamen. Känns lite som ett nytt lågvattenmärke att visa sådan reklam på Familjeliv, eller är jag för känslig?

• Svar på tråden Reklam för spel där folk skjuts på barnakuten
  • Anonym (f)

tänker du att FL har koll på all reklam som visas?

• Anonym (MoralistMimmi)
    Anonym (f) skrev 2026-04-18 17:05:53 följande:

tänker du att FL har koll på all reklam som visas?

Nu var det inte riktigt det som var min fundering.
  • Anonym (f)
    Anonym (MoralistMimmi) skrev 2026-04-18 17:22:40 följande:
    Nu var det inte riktigt det som var min fundering.
    Vad du nu syftar på för spel är det ett lågvattenmärke i sig. Konstig reklam kommer igenom ibland. Inget liknande visas här.
  • Anonym (Nej)

Tycker inte att du är överkänslig.

• Anonym (Anpassad)

Låter som du har anpassad reklam...

Vet en som klagade på att all reklam hen fick upp var väldigt opassande i nåt sammanhang. Mycket naket och avklätt typ. 

Hen kunde inte förstå det tills det kom fram att någon i hans familj (minns inte om det var hen själv eller familjemedlem) hade porrsurfat och sökt på lättklätt.

Så fundera över din sökhistorik snarare än vilken reklam FL har. 

• Anonym (MoralistMimmi)
    Anonym (Anpassad) skrev 2026-04-18 18:02:27 följande:

Låter som du har anpassad reklam...

Vet en som klagade på att all reklam hen fick upp var väldigt opassande i nåt sammanhang. Mycket naket och avklätt typ. 

Hen kunde inte förstå det tills det kom fram att någon i hans familj (minns inte om det var hen själv eller familjemedlem) hade porrsurfat och sökt på lättklätt.

Så fundera över din sökhistorik snarare än vilken reklam FL har. 

Fast det är reklamen på FL jag funderar över. 
  • Anonym (MoralistMimmi)
    Anonym (Nej) skrev 2026-04-18 17:47:08 följande:

Tycker inte att du är överkänslig.

Skönt att höra, blev minst sagt förbluffad. Tack och lov inte kommit upp igen.
  • Anonym (Unu)

Jag har reklam för Felixsåser o Moderaterna.

• Anonym (Anpassad)
    Anonym (MoralistMimmi) skrev 2026-04-18 19:46:34 följande:
    Fast det är reklamen på FL jag funderar över. 
    Precis. Anpassad efter sökhistorik och andra platser du besökt eller är närbesläktade till vad du besökt. 

Jag har reklam för snabbare internet, tv4/förädarna. Arla.
  • Anonym (f)

FL väljer delvis sin reklam så helt fel ute är inte TS. Har haft alla nämnda förutom den TS pratar om. 

• Anonym (MoralistMimmi)
    Anonym (Anpassad) skrev 2026-04-18 22:31:19 följande:
    Precis. Anpassad efter sökhistorik och andra platser du besökt eller är närbesläktade till vad du besökt. 

Jag har reklam för snabbare internet, tv4/förädarna. Arla.
    Jag har idag reklam för Allsvenskan och Moderaterna. Kollar aldrig på fotboll och bor inte i Sverige. Reklamen är inte anpassad här, men som vanligt är det trådstartarens fel. Den har inte kommit upp igen, så förhoppningsvis var det ett misstag.
  • Anonym (Lin)

Jag har heller aldrig sett reklamen ts pratar om. Är ingen som spelar den typen av spel och liknande har aldrig sökts på, inte heller besökt onlinebutiker där spel säljs eller spelforum.

Moderaterna pumpar reklam stenhårt. Kollade igenom reklamen för den här tråden. 4 moderaterna i två olika utföranden, 1 trygg hansa och 1 från ett företag som köper lastpallar.

Och visst kan familjeliv välja vilka de vill ska göra reklam på sin sida. Är något olämpligt kan de välja att säga upp avtalet. 

• Anonym (Lin)

Fast har man anpassad reklam, hur funkar det då?

Har svårt att tro att familjeliv och andra sajter helt förlorar kontrollen över den reklam som visas. Eller?

Svar på tråden Reklam för spel där folk skjuts på barnakuten