Sambo kunde inte hantera krissituation
Jag är gravid med första barnet och min sambo/aka pappan till barnet har verkligen varit oklanderlig under graviditeten. Jag har känt mig trygg och litat på honom att han finns där för mig och bebisen.
För en vecka sen vaknade jag mitt i natten av att det kändes som om jag blev knivhuggen i magen samtidigt som magen fylldes av rakblad. Jag vet inte hur jag ska förklara känslan, men den fick mig att fysiskt vrida mig i smärta och skrika rakt ut. Min sambo bara stirrade på mig och sa efter ett tag "jag vet inte vad jag ska göra, så jag går nu" och så lämnade han rummet.
Jag fick ännu mer panik och försökte sträcka mig efter min telefon för att ringa efter hjälp, men kom inte längre än att jag fick upp skärmen vilket gjorde att jag hann se vad klockan var. Smärtan blev värre och jag låg och skrek i en halvtimme innan någon överlevnadsinstinkt kickade igång och jag lyckades ta mig ner på golvet och krypa för att ta mig ut ur lägenheten. Då kom sambon tillbaka och frågade om han skulle ringa någon. Jag kunde inte svara, men till slut ringde han min mamma som i sin tur sa åt honom att ringa 112 medan hon skulle ta sig till vår lägenhet.
Vi spenderade natten på akuten och nu i efterhand vill jag inte titta på min sambo. Han har bett om ursäkt för att han inte gjorde någonting. Han säger att han inte fattade att jag hade ont (!) och jag har ifrågasatt hur han inte kunde fatta det. Han säger att det aldrig ska hända igen, men jag känner att min tillit till honom är borta och att jag inte känner mig trygg med att han kan hantera en krissituation. Jag vet inte hur vi ska komma vidare nu.
Det här är inte alls min bild av honom och jag fattar att han blev chockad och antagligen stängde av, men det blev på min och bebisens bekostnad. Nu går bara dagarna. Han skäms och jag känner mig fortfarande otroligt skärrad. Hur ska vi göra för att gå vidare från det här?