Ja! Jag avskyr sommaren. Det är alldeles för varmt och ljust. Det känns kvävande, äckligt, överväldigande. Och ljuset gör mig trött. Lägenheten blir för varm så det blir svårt att sova på natten, ännu värre är det om det är så pass varmt att sängen blir blöt av svett.
Man förväntas göra så mycket bara för att det är sommar. Man får jämt frågan "vad ska du hitta på för kul under sommaren?", det slipper man på vintern.
Och det är folk överallt, och helvetestrafik överallt.
Jag stannar hemma mycket på sommaren, och har mörkläggningsgardiner och portabel AC hemma. Tar många svala bad i badkaret. Om folk förväntar sig att jag ska vara ute mer så bara struntar jag i det.
Tacka vet jag höst och vinter! Lugn, frid, frisk luft, man kan ha kappa på sig, snygga boots, slippa insekter, man kan gå promenader i mörkret och möter knappt några människor, osv. Det finns ingen "press" på att man måste göra saker så man kan med gott samvete luta sig tillbaka i soffan med en bok och en kopp te/kaffe under en pläd utan att svettas. Det finns ingen "förväntan" på att man måste vara ute mycket. Man kan ha fönster och balkong stängda också utan att kvävas, så man slipper lyssna på allt skrik och annat högljutt liv utanför dagarna i ända som man får göra hela sommaren.
Jag har typ inga tips, för jag har inte mycket människor omkring mig just nu så jag behöver inte handskas med det.