Någon mer som lever väldigt ensamt?
Ny här på forumet så mitt första inlägg... Jag är en kvinna på 30+ som skriver en tråd för att prata med andra kanske i samma situation alternativt med tankar.
Jag undrar om det finns fler härinne som lever socialt isolerade/relativt ensamma men har barn och hur ni i så fall hanterar det? Tror det är vanligare än man tror.
Jag har tidigare i livet haft ett väldigt socialt liv egentligen. Har nu flera barn. Jag har inga vänner och har väldigt svårt att behålla vänskaper tyvärr. Vet inte vad jag gör för fel ärligt talat, är ingen elak eller aggressiv människa tvärtom. Samtliga barndomsvänner har avlutat kontakten med mig. Exen jag har barn med med familjer ogillar mej skarpt men det kanske är normalt efter separation med barn så det är mer skitsamma. Nya vänner har valt att helt bryta med mig och vissa på de mest brutala sätt. Som ikväll, exet jag väntar barn med skrev de mest vidriga saker man kan komma på. Jag har haft svårt med relationer sedan kanske 10-15 års tid och vågar nu inte ta kontakt med bekanta eller gamla vänner eller nya människor heller för det har gått så snett med väldigt många människor, känner mig väldigt trött och oengagerad också. Arbetar sedan några år på en stor arbetsplats där jag håller mig ifred. Jag skäms mycket över min situation och kan inte riktigt prata med någon om detta för det är såpass skämmigt. Framförallt har jag frågor om det finns någon därute med samma problem? Och hur det funkar när man har barn?Vad gör ni på högtider med barnen? Hur fördriver ni tiden på loven med dem? Frågar era barn varför ni aldrig umgås med andra? Brister ni i föräldraförmågan pga trötthet? Finns det några aktiviteter man kan erbjuda dem som är sociala för dem som inte kostar massa pengar? För mig är lediga helger, lov och högtider de största utmaningarna för då står det klart hur svårt det är att erbjuda något vettigt att göra. Ibland är de hos sina pappor och då kan jag vara ifred hemma eller arbeta, men jag får svår ångest när jag måste dixa det själv och jag bara vill att barnen ska ha roligt.