• Anonym (Anonym)

Vilket gym är bäst i Stockholm?

Tja

Jag tänkte börja gymma snart och tänkte börja fitness24seven och gymma i hötorget ibland och byta till andra gym i hela stockholm då man kan gymma i hela stockholm om man har medlemskap. 

Vilka gym rekommenderar ni? 

Är 24seven bästa?

• Svar på tråden Vilket gym är bäst i Stockholm?
  • Anonym (Sara)

Bästa? Det har jag väldigt svårt att tro. Snarare tvärtom. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Sara) skrev 2026-04-22 13:56:00 följande:

Bästa? Det har jag väldigt svårt att tro. Snarare tvärtom. 

Vilket gym är bäst då enligt dig? 
  • Anonym (Anonym)

Jag behöver bara spegel och lösa hantlar. Ser att fitness 24 har bra såna. 

• Anonym (K)

Definiera bra.

Generösa öppettider?
    Gruppträning?
    Tillgång till PT?
    Flera gym i regionen?
    Personal på plats och servicenivå?
    Fräscha lokaler?
    Tillgång till bastu?
    Hur priskänslig är du?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (K) skrev 2026-04-22 14:09:38 följande:

Definiera bra.

Generösa öppettider?
    Gruppträning?
    Tillgång till PT?
    Flera gym i regionen?
    Personal på plats och servicenivå?
    Fräscha lokaler?
    Tillgång till bastu?
    Hur priskänslig är du?

Du kan ju skriva alla gym du rekommenderar, inte svårare än så.
  • Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-22 14:15:27 följande:
    Du kan ju skriva alla gym du rekommenderar, inte svårare än så.
    Det är stor skillnad på 24/7 och ett premiumgym. Varför ska jag förklara skillnaden för dig när du bara vill ha hantlar och en spegel? Jag kräver betydligt mer så vi av ett gym så mina rekommendationer passar inte dig. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (K) skrev 2026-04-22 14:49:08 följande:
    Det är stor skillnad på 24/7 och ett premiumgym. Varför ska jag förklara skillnaden för dig när du bara vill ha hantlar och en spegel? Jag kräver betydligt mer så vi av ett gym så mina rekommendationer passar inte dig. 
    Den som är mest premium är ändå Nordic Wellness?

Finns ingen med premium än den?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-22 14:52:48 följande:

Mer*
  • Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-22 14:52:48 följande:

Sturebadet för +4000kr månad. Men där är det kö. 
    Sats premium med tillgång till Balance City-gymmet är inte superpremium men har mer service.
    Finns säkert fler.
  • Aniiee

Jag skulle aldrig betala hundratals eller till och med tusentals kronor  i månaden för en spegel och ett par hantlar. Det kostar en spottstyver i inköp hem. Jag antar att du har  någt annat motiv till gummedlemskap om det enda du gör är at stå med hantlar framför en spegel,

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2026-04-22 21:18:01 följande:

Jag skulle aldrig betala hundratals eller till och med tusentals kronor  i månaden för en spegel och ett par hantlar. Det kostar en spottstyver i inköp hem. Jag antar att du har  någt annat motiv till gummedlemskap om det enda du gör är at stå med hantlar framför en spegel,

hej igen aniiee

jag kommer inte betala tusen, kommer troligtvis gymma på 24fitness och där kostar det 200 kr typ. tycker att 24fitness är premium redan. 

jag vill träffa på människor också därför vill jag skaffa mig medlemskap. gym har också hantlar på tunga vikter när jag blir starkare, ska börja med 10 kg först. 

kom och gymma du med aniiee, det är socialt och man träffar på människor. 
  • Anonym (Sweat)

Jag tränar på 24seven. Det är prisvärt och bra om man vet hur man vill träna och inte är intresserad av PT eller andra extra tjänster eller något slags lyxig känsla. Själv har jag svårt att känna mig lyxig när jag är röd i ansiktet av ansträngning så Sturebadet skulle vara bortkastat på mig.
     jag vet inte om 24seven är så socialt. Det är inte så många som pratar med varandra, de flesta tränar och går hem. Jag tränar å andra sidan inte i City utan i andra delar av stan. Men jag pratar i princip bara med folk jag känner från annat håll när jag är i gymmet. I utegymmet är det mer socialt. Där pratar man med folk, särskilt om man är där dagar då det är lite folk pga dåligt väder. Man sympatiserar i duggregnet liksom.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Sweat) skrev 2026-04-22 22:33:26 följande:

Jag tränar på 24seven. Det är prisvärt och bra om man vet hur man vill träna och inte är intresserad av PT eller andra extra tjänster eller något slags lyxig känsla. Själv har jag svårt att känna mig lyxig när jag är röd i ansiktet av ansträngning så Sturebadet skulle vara bortkastat på mig.
     jag vet inte om 24seven är så socialt. Det är inte så många som pratar med varandra, de flesta tränar och går hem. Jag tränar å andra sidan inte i City utan i andra delar av stan. Men jag pratar i princip bara med folk jag känner från annat håll när jag är i gymmet. I utegymmet är det mer socialt. Där pratar man med folk, särskilt om man är där dagar då det är lite folk pga dåligt väder. Man sympatiserar i duggregnet liksom.

jag tänkte att man behöver inte prata med folk, man kan gymma och man har något gemensamt med folk då. det är socialt. 

jag kanske byter dock till sats premium senare när jag är i toppform. eller den som är i kungsträdgården. 

men kommer börja med 24fitness i några år till en början. 
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2026-04-22 21:18:01 följande:

egentligen så vill jag börja gymma istället för att plocka pantburkar. 

jag har som hobby att plocka pantburkar och vill nu byta det mot gym, då kan jag bygga muskler, jogga och må bra istället för att gå runt alla dagar och plocka.
Svar på tråden Vilket gym är bäst i Stockholm?