Jag känner mig aldrig omtyckt av andra behöver hjälp
Jag behöver hjälp och inte påhopp, tack. Jag är i medelåldern nu och verkar ha svårt att bli omtyckt av andra. Jag ser och har alltid sett väldigt bra ut (skryter inte och det är först nu jag själv har insett det) så jag tror att det gör folk intresserade först, speciellt män då. Men sen är det som att något tar stopp då jag sällan blir medbjuden på saker.
Jag är intelligent, utbildad och påläst om massor av saker så jag kan föra konversationer om många saker. (Igen, inte menat som skryt men jag måste säga det för att få rätt hjälp här.)
Men jag har en tendens att min hjärna drar iväg 500 steg medans någon annan pratar vilket kanske upplevs som att jag inte lyssnar. Jag råkar ibland avbryta folk och det försöker jag jobba på. Jag säger "det har jag också gjort/varit med om" inte för att ta över samtalet utan för att visa att jag förstår men jag har förstått av google att man inte får göra så. Men varför inte? Personen får ju gärna fortsätta sin berättelse trots att jag sa det. Jag börjar inte babbla om mig själv enbart bara för att jag sa att jag har varit med om samma sak.
Jag har svårt att ställa många frågor till andra utöver hur är det med dig och familjen, allt bra på jobbet typ för att jag känner att jag kanske kränker deras integritet genom att som jag upplever grilla dom men enligt google så verkar det vara helt rätt att göra så?
Fortsätter i nästa inlägg.