• Daphodil

Ni som tvekade inför ett tredje barn.. hur blev det?

Eftersöker svar från er som haft två barn och tvekat inför om ni ska skaffa ett tredje eller inte. Vad valde ni, och varför? Är ni nöjda med valet?

Bonus om faktumet att "inte längre vara purung" var en faktor ni vägde in. :)

• Svar på tråden Ni som tvekade inför ett tredje barn.. hur blev det?
  • Grässtrå77

Det blev tre barn, visade sig långt senare att alla tre har npf, det fanns inga sådana tecken innan. 

Så det blev betydligt mer jobb än jag räknat med...

Men bebis och småbarnstiden gick strålande. Var ofta själv med alla tre utan ptoblem (knappt tre år mellan varje)

• Plupp73

Det blev tre barn, och det är det bästa som hänt oss. Vår yngsta satte ordentlig fart på familjen på ett positivt sätt. Vi blev en livlig familj som alltid har varit många hemma i huset, många på semestrarna.
    De tre systrarna (våra barn) är nu vuxna och har i alla år under uppväxten varit otroligt tighta, så även nu när de bor på olika håll. 
    Det var tur, eller skicklighet, att vi beslutade att skaffa vårt tredje barn!

• Anonym (L)

vi Har tre barn, maken var tveksam men det vill han inte erkänna nu. Tre barn inom loppet av 4.5 år.
    började sent, var drygt 36 med nr 1 och nästan 41 när yngste kom.
    Har aldrig tyckt att detvär så jobbigt att ha barn. Fasta rutiner o tydliga regler, främst när de var små. Mycket att göra ibland men aldrig just jobbigt.
    lycka till!

• Anonym (Jag)

Jag tvekade aldrig utan ville ha barnet så tjatade. Världens finaste o snällaste unge. Sen skaffade jag en till. Så har 4 barn. Men har sett till för några år sen att inte kunna få fler. 

Svar på tråden Ni som tvekade inför ett tredje barn.. hur blev det?