• Anonym (Ts)

Beställa hem matvaror, billigast?

Var är bäst och billigast att beställa hem matvaror ifrån?
    Har aldrig gjort det tidigare, men nu måste jag då jag inte kan gå ut på ett tag. (vet ej hur länge).
    Det måste vara nånstans där man kan beställa och få leverans samma dag.
    Har ingen mat alls hemma men inga pengar förrän imorgon runt 12-tiden hoppas jag.

Hjälp ...

• Svar på tråden Beställa hem matvaror, billigast?
  • Mrs Moneybags

Var bor du? 
    Jag rekommenderar Uber Eats eller liknande. Där får du ju maten på en gång - oavsett om det gäller mat från restaurang eller butiksvaror.
    Ibland har de erbjudanden och då behöver det inte bli så dyrt. 

• beli
    Mrs Moneybags skrev 2026-04-23 10:11:20 följande:

Var bor du? 
    Jag rekommenderar Uber Eats eller liknande. Där får du ju maten på en gång - oavsett om det gäller mat från restaurang eller butiksvaror.
    Ibland har de erbjudanden och då behöver det inte bli så dyrt. 

Jag tolkar nog det så att TS vill köpa matvaror, livsmedel som man lagar maträtter av hemma..

Willys har ju Sveriges billigaste matkasse, men de finns ju inte precis överallt.
  • Anonym (Ts)

Bor i sthlm. Det gäller typ bröd, mjölk, pålägg, köttbullar, ketchup, djurmat m.m.

Willys, ica, coop är relativt nära. Men det finns 2 problem. Vill verkligen ha leverans samma dag (inte ätit på ett par dgr nu) samt får inte bli för dyrt vilket jag tror uber eats blir?

• Anonym (Felicia)

Du kan inte få leverans samma dag som du beställer maten.
    Hos Coop och Mathem  kan du få en leverans dagen efter din beställning 

• DimScene

Jag har många gånger beställa från Ica, det kostar dock 179 kr för leveransen, jag vet inte om det finns billigare. Tyvärr går det inte få samma dag men du kan välja att få leveransen mellan kl 7-9 på morgonen nästa dag. 

• Anonym (Däng)

Är det för jobbigt för dig att gå ut och handla själv?

• Anonym (Var?)

Var i Stockholm bor du? Jag kan handla åt dig om du inte bor för långt bort. 

• Aniiee

Ofta har folk merat än de tror hemma. "Ingenting" betyder ofta antingen "ingenting jag är sugen på" eller "ingenting jag kan komma på hur jag ska kombinera till en eller flera måltider". 

Kolla i skåpen. Skriv upp allt här. Många kommer komma och hjälpa dig tänka 

Det är den kortvariga biten för de närmaste två-tre dagarna.

För att beställa mer, gå in på matspar punkt se. Där kan du plocka ihop din lista och se hur mycket de olika företagen kommer ta, ink frakt och andra avgifter. I en lista till höger. Där kan man och får man ofta gå in separat och byta några varor så det blir rätt, för Coop har inte ICAs mjölk så att säga.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • beli
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-23 10:39:16 följande:

Bor i sthlm. Det gäller typ bröd, mjölk, pålägg, köttbullar, ketchup, djurmat m.m.

Willys, ica, coop är relativt nära. Men det finns 2 problem. Vill verkligen ha leverans samma dag (inte ätit på ett par dgr nu) samt får inte bli för dyrt vilket jag tror uber eats blir?

Nån kanske kan hjälpa dig? Har du nån granne du kan be om hjälp? En lokal Facebookgrupp? I min lokala Facebookgrupp har det hänt att folk som t.ex. brutit benet har bett om, och fått, hjälp med att handla eller hämta ett paket.
  • Anonym (Ts)
    Aniiee skrev 2026-04-23 11:47:39 följande:

Ofta har folk merat än de tror hemma. "Ingenting" betyder ofta antingen "ingenting jag är sugen på" eller "ingenting jag kan komma på hur jag ska kombinera till en eller flera måltider". 

Kolla i skåpen. Skriv upp allt här. Många kommer komma och hjälpa dig tänka 

Det är den kortvariga biten för de närmaste två-tre dagarna.

För att beställa mer, gå in på matspar punkt se. Där kan du plocka ihop din lista och se hur mycket de olika företagen kommer ta, ink frakt och andra avgifter. I en lista till höger. Där kan man och får man ofta gå in separat och byta några varor så det blir rätt, för Coop har inte ICAs mjölk så att säga.

Så är det tyvärr inte här. Har lite svartpeppar, lite lite  pastaskruvar, havregryn, russin, socker och knäckebröd. Kylen är helt tom.

Hade jag haft mjölk hade jag gjort gröt, äter knäcke nu utan något på.

Känner inga grannar och har ingen att fråga. Har inga vänner eller familj kvar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-23 13:16:31 följande:
    Så är det tyvärr inte här. Har lite svartpeppar, lite lite  pastaskruvar, havregryn, russin, socker och knäckebröd. Kylen är helt tom.

Lägg russin i gröten. Man behöver inte mjölk.
  • Anonym (P)

Du kan göra havregrynsgröt med vatten, och ha russin på. 
  • Aniiee

Och frysen? Om du har en.

Du har inget smör eller olja? En portion pasta i alla fall, med smör eller olja, och svartpeppar. Gröt kan du göra utan mjölk, även om det inte blir lika gott. 

Kan du ta faktura kan du beställa mat idag och förmodligen få den imorgon.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (Ts)

Tack för all hjälp. Kan inte ta faktura.

Ska testa gröt m russin. Har inte olja eller smör men kanske kokar pasta m svartpeppar bara. Eller så äter jag inget idag heller, dricker mycket vatten iaf.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Däng) skrev 2026-04-23 11:15:37 följande:

Är det för jobbigt för dig att gå ut och handla själv?

Nej inte alls, men har fått ett allvarligt hot så vågar inte lämna lägenheten. Inte hot mot mig utan om att gå in och trasha slå sönder hela lägenheten. 2 tv apparater, klippa sönder kläder m.m. Hen har gjort så förr (5 år sen) och har nycklar hit. Så jag måste vara hemma med överlåset låst och nyckeln i.
    Klara inte att börja om från 0 igen utan inkomst ens.
  • Anonym (f)

Skulle se över lokala initiativ, kvinnojouren eller Giving People om det fortfarande finns. Svårt att beställa efter 12 och få samma dag, här har vissa Coop så att man kan beställa samma dag OM det finns tider kvar men då lär stopptiden vara långt före 12.

• beli
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-23 13:32:44 följande:
    Nej inte alls, men har fått ett allvarligt hot så vågar inte lämna lägenheten. Inte hot mot mig utan om att gå in och trasha slå sönder hela lägenheten. 2 tv apparater, klippa sönder kläder m.m. Hen har gjort så förr (5 år sen) och har nycklar hit. Så jag måste vara hemma med överlåset låst och nyckeln i.
    Klara inte att börja om från 0 igen utan inkomst ens.
    Jag antar att du polisanmält hotet?
  • Anonym (Ts)
    beli skrev 2026-04-23 14:03:56 följande:
    Jag antar att du polisanmält hotet?
    Nej, kommer inte göra det. Orkar inte gå igenom det en gång till. Bara hoppas att människan lugnar ner sig och glömmer mig. Har dock saker här som måste hämtas så snart som möjligt hoppas jag.
  • beli
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-23 14:14:30 följande:
    Nej, kommer inte göra det. Orkar inte gå igenom det en gång till. Bara hoppas att människan lugnar ner sig och glömmer mig. Har dock saker här som måste hämtas så snart som möjligt hoppas jag.
    Du får pengar imorgon? Du borde be en låssmed byta lås på din dörr, annars blir ju situationen aldrig hållbar.
  • Anonym (Ts)
    beli skrev 2026-04-23 14:20:14 följande:
    Du får pengar imorgon? Du borde be en låssmed byta lås på din dörr, annars blir ju situationen aldrig hållbar.
    Önskar verkligen att jag kunde det, men har inte råd. Kostar ett par tusen och jag går inte ens runt som drt är nu.
Svar på tråden Beställa hem matvaror, billigast?