Mandel skrev 2026-04-27 10:45:30 följande:
Är du verkligen attraherad och kan tänka dig att leva tillsammans med honom?Blir du knäsvag i hans närhet eller bara varm i hjärtat?
Jag har en helt fantastisk killkompis som även ser riktigt bra ut, men även om jag älskar honom så är det mer som ett syskon än kärlek/attraktion.
Han är otroligt omtänksam och hjälpsam, men det är andra saker som gör att det inte finns på världskartan att jag skulle klara av att leva tillsammans med honom som ett par. Jag vet att han skulle ta hand om mig på alla möjliga vis, men nej.
Så innan du säger något så måste du verkligen reda ut vad det är du känner och är det verkligen attraktion och ditt livs kärlek och det inte är besvarat så får du vara beredd på att vänskapen kommer att tappa på ett eller annat vis.
Jag hade en annan killkompis som vid ett tillfälle när vi diskuterade ensamhet och kärleksrelationer sa att kärlek kan växa fram ur vänskap och tittade på mig med en annan blick än tidigare.
Kan meddela att jag fick panik och ar inte träffat honom fysiskt sedan dess. Över 1 år sedan.
Jag är absolut inte ett dugg attraherad av honom och han är så långt ifrån det utseende jag ändå finner attraktivt hos män. Det hjälper inte att han är snäll.
Vill absolut inte riskera att uppmuntra honom eller sända fel signaler så jag har dragit mig undan mer och mer och nu är det nog några veckor sedan vi hade kontakt.
Är du helt säker på att du tolkade hans blick rätt? Du kan ha avslutat en vänskap helt i onödan.. Om det nu var tydliga blickar av intresse han gav dig kunde du bara inte ha sagt lite diplomatiskt att vi funkar bra som vänner, men vi skulle aldrig funka som ett par. Vi är för olika. Mer än så hade du inte behövt utveckla det. Vad är det att få panik för?
Har han inte frågat dig om varför du har dragit dig undan?