• Anonym (snubben)

Tjejer: Varför viktigt mer erfaren man?

Varför är det så viktigt för er kvinnor att en man är sexuellt erfaren? Jag lyssnade på en podcast med en man och en kvinna där hon fick välja en man som haft två sexpartners eller 200 sexpartners. Först sa hon att hon hellre skulle ta den med två sexpartners. Men när han började ifrågasätta det och fick henne att tänka igenom så kom hon fram till att det var för lite. Han bör ha fler sexpartners. 

Två sexpartners borde väl egentligen vara en ganska bra siffra? Fast vad gör det om det är noll egentligen? Sex ligger i vår biologi och vi vet vad vi ska göra.

• Svar på tråden Tjejer: Varför viktigt mer erfaren man?
  • Anonym (Lina)

Lagom är bäst, vill inte ha en man som legat runt men vill inte ha en oerfaren man heller och verkligen inte en oskuld. 

Så 1-15 partners vore idealiskt och han bör ha haft minst en längre relation. 

• Anonym (snubben)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-25 17:33:11 följande:
    Problemet är inte att du inte legat. 

Problemet är att du saknar karaktär och är velig. 
    Jag har legat, men bara ett fåtal gånger och det har varit sex med i princip bara två ställningar. Aldrig blivit erfaren. Jag har kanske varit velig förr i tiden, men inte nu.
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-25 17:51:23 följande:
    Jag tror knappast att en oskuld skulle vara ett problem om det är just oskulda mannen själv som ratat alla tjejer.
    Jag har ratat tjejer som varit överviktiga bara. Sedan har jag blivit ratad av en hel del tjejer ja tyvärr.
    Anonym (Q) skrev 2026-04-25 18:05:41 följande:
    Och dom är totalt likvärdiga i övrigt?

Då skulle tankarna gå såhär, män som legat med extremt få (0-2 st) kan på ålderns höst ångra att de inte lekt av sig, så där finns en riskfaktor. Om oskulden byggt hela sin tumanhand sexualitet på porr, så är utsikterna inte så goda.... så då blir det han med 50. På det antalet ligger även jag. Tillräckligt för att ha lekt av sig, tillräckligt för att veta att gräset inte är grönare än där man vattnar.

100 sexpartners är för mycket, många tycker 50 är för mycket. Jag instämmer m ovan talare. Att det säger rätt lite ang kvalitet. Sen frågar jag inte om antal, så jag kommer välja på andra grunder oavsätt, och så länge det inte kommer på tal kommer jag lyckligt ovetande ligorna välja en oskuld som en som legat m 1000 pers.
    Ja såklart att dom är lika i övrigt. Men han kanske inte är så populär bland kvinnor att han inte kan få chans att leka av sig iallafall? Och alla män tittar inte på porr. 
    Anonym (Lina) skrev 2026-04-25 18:12:18 följande:

Lagom är bäst, vill inte ha en man som legat runt men vill inte ha en oerfaren man heller och verkligen inte en oskuld. 

Men vad väljer du: En oskuld eller någon som legat med 50+ kvinnor?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (snubben) skrev 2026-04-25 18:50:57 följande:
    Jag har legat, men bara ett fåtal gånger och det har varit sex med i princip bara två ställningar. Aldrig blivit erfaren. Jag har kanske varit velig förr i tiden, men inte nu.
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-25 17:51:23 följande:
    Jag tror knappast att en oskuld skulle vara ett problem om det är just oskulda mannen själv som ratat alla tjejer.
    Jag har ratat tjejer som varit överviktiga bara. Sedan har jag blivit ratad av en hel del tjejer ja tyvärr.Ja såklart att dom är lika i övrigt. Men han kanske inte är så populär bland kvinnor att han inte kan få chans att leka av sig iallafall? Och alla män tittar inte på porr. 
    Anonym (Lina) skrev 2026-04-25 18:12:18 följande:

Men vad väljer du: En oskuld eller någon som legat med 50+ kvinnor?
    Jag väljer inte någon av dem. Skulle hellre vara ensam. Varför ska man välja mellan alternativ man är ointresserad av?
  • Anonym (snubben)
    Anonym (Lina) skrev 2026-04-25 19:11:12 följande:
    Jag väljer inte någon av dem. Skulle hellre vara ensam. Varför ska man välja mellan alternativ man är ointresserad av?
    Eftersom du råkar bli kär i en sådan person?
  • Anonym (omöjligt)
    Anonym (snubben) skrev 2026-04-25 18:50:57 följande:
    .
    Anonym (Q) skrev 2026-04-25 18:05:41 följande:
    Och dom är totalt likvärdiga i övrigt?

Då skulle tankarna gå såhär, män som legat med extremt få (0-2 st) kan på ålderns höst ångra att de inte lekt av sig, så där finns en riskfaktor. Om oskulden byggt hela sin tumanhand sexualitet på porr, så är utsikterna inte så goda.... så då blir det han med 50. På det antalet ligger även jag. Tillräckligt för att ha lekt av sig, tillräckligt för att veta att gräset inte är grönare än där man vattnar.

100 sexpartners är för mycket, många tycker 50 är för mycket. Jag instämmer m ovan talare. Att det säger rätt lite ang kvalitet. Sen frågar jag inte om antal, så jag kommer välja på andra grunder oavsätt, och så länge det inte kommer på tal kommer jag lyckligt ovetande ligorna välja en oskuld som en som legat m 1000 pers.
    Ja såklart att dom är lika i övrigt. 
    Det är helt omöjligt att de är lika i övrigt. En man som legat med så många har något. Förmodligen oerhört socialt kompetent, framåt, charmig etc. En man som knappt legat har inte dessa kvaliteter.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (snubben) skrev 2026-04-25 19:23:54 följande:
    TS

lägg ner kärlekssnacket

jag håller med lina här. välj ingen och om livet mot alla odds gör att du hittar en tjej så ska det mycket till innan du väljer att inleda något
  • Anonym (Lina)
    Anonym (snubben) skrev 2026-04-25 19:23:54 följande:
    En man är inte rätt bara för att man är kär i honom. Fråga alla kvinnor som blivit kära i en misshandlare. Menar inte att jämföra oskulder eller män som ligger runt med misshandlare, utan visar bara på att vara kär i någon betyder inte att det är rätt person att inleda något 
    med.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Lina) skrev 2026-04-25 19:11:12 följande:
    Vad har påverkat ditt intresse?
  • Anonym (mycelium)

Jag tror att erfarenhet är lite som limefrukt, det har liksom vuxit till sig och blivit gott att äta. Många som man ser ute ser erfarna ut, de som håller händerna i fickorna är ofta erfarna. En del går omkring som gamla julgranar ute, eller köper fruktkräm i affären. Intresset tror jag beror på engagemang. Men viktigt vet jag inte.

• Anonym (Lina)
    UngGubbeinorr skrev 2026-04-25 20:02:31 följande:
    Vad har påverkat ditt intresse?
    Vad menar du? Ska jag behöva motivera mina preferenser?
  • Anonym (mycelium)

jag tycker att dina preferensen är lite som en google-översättning. Mekaniskt och inte helt korrekt.

• Norrlandstjejjj

Det jag skulle säga är absolut viktigast är att personen ifråga är trygg i sig själv och lyhörd för sin partner. Erfarenhet av sex i kvantitet är inte nödvändigt. Däremot så är det kanske roligt att bli introducerad till något nytt av någon annan emellanåt. 

Själviska partners som kan massa sexställningar går bort. 

Svar på tråden Tjejer: Varför viktigt mer erfaren man?