-
-
Svar på tråden Ägglossning efter p-piller??
-
Ja, har du regelbundna menstruationer efter att ha slutat med p-pillren, så har du ägglossning också. Annars brukar man ju se att man har ägglossning, på att det kommer ett segt sekret från slidan då - som rå äggvita.
Varför är det så bråttom för dig att veta om ägglossningen kommit igång? Det GÖR den ju, man kan inte bli permanent steril av p-piller. -
Tack för ditt svar! Då är nog ägglossning igång!Anonym (M.) skrev 2026-04-26 09:55:53 följande:Ja, har du regelbundna menstruationer efter att ha slutat med p-pillren, så har du ägglossning också. Annars brukar man ju se att man har ägglossning, på att det kommer ett segt sekret från slidan då - som rå äggvita.
Varför är det så bråttom för dig att veta om ägglossningen kommit igång? Det GÖR den ju, man kan inte bli permanent steril av p-piller.
Har inte bråttom alls. Men har läst inlägg här att det kan ta månader - upp till ett år innan det kommer igång efter pillerstopp. Och eftersom jag slutar med pillerna just för att vi vill att det ska bli barn är jag nyfiken på hur min kropp funkar och hur fort det är igång. Så snarare nyfikenhet än brådska. Var inställd på att det skulle ta ett par månader i alla fall, så när mensen verkade komma igång direkt undrade jag ☺️