Orka med socialt liv som introvert
Som rubriken lyder har jag svårt att orka med ett socialt liv utöver allt annat. Det blir mer som ett måste än något som är roligt. Det är så mycket att göra med familj, barn, heltidsjobb, hus, trädgård, gamla föräldrar osv att det blir svårt att hinna med att umgås, bjuda på middag mm. Eftersom jag är introvert får jag inte riktigt energi av att umgås heller även om jag kan tycka att det är trevligt, utan jag behöver viss återhämtning efteråt. Jag har inte någon stor vänkrets men umgås med ett par familjer och det är mycket för barnens skull och för jag känner att det är något man bör göra. Tror att jag skulle känna mig ensam om jag inte gjorde det men inför varje träff tycker jag att det är jobbigt. Vill veta hur andra tänker och resonerar kring detta med prioritering av familj, jobb, vänner och återhämtning och särskilt ni som inte har jättelätt för umgänge och är supersociala. Tycker det är extra jobbigt att bjuda hem. Hinner knappt med att slänga ihop mat till familjen ibland och hur ska man hinna laga god middag till vänner med specialkost som man inte är van vid, städa och göra fint. Kan det räcka med att träffas på annat sätt? Hur tänker ni? Tacksam för tankar från andra.