• Anonym (TS)

Till er med syskon med mindre barn

En fråga till er som har syskon med mindre barn. Kan ni som har en nära relation med ert syskon, känna en saknad att det kan va svårt få tid till djupare samtal när denna har ett barn? Vilket är förståeligt såklart. Jag kan sakna min syster även fast vi ses varje helg, men blir svårt prata djupare samtal när hon har en 3 åring, vilket är helt förståeligt. Nån som förstår mig?  

• Svar på tråden Till er med syskon med mindre barn
  • Anonym (M.)
    Anonym (TS) skrev 2026-04-26 20:59:40 följande:
    Till er med syskon med mindre barn

En fråga till er som har syskon med mindre barn. Kan ni som har en nära relation med ert syskon, känna en saknad att det kan va svårt få tid till djupare samtal när denna har ett barn? Vilket är förståeligt såklart. Jag kan sakna min syster även fast vi ses varje helg, men blir svårt prata djupare samtal när hon har en 3 åring, vilket är helt förståeligt. Nån som förstår mig?  

Jag har inga syskon, men med kompisar var det ju så. Man fick ingen ro mer, barnet måste gå först. Men så ÄR det ju. En dag får du förhoppningsvis ett eget barn!
  • MsM84

Jag har inte syskon men kan känna samma sak med både min partner och med vänner. Ibland kanske ni kan ses utan barnet?

• Anonym (e)
    Anonym (M.) skrev 2026-04-27 12:43:28 följande:
    Jag har inga syskon, men med kompisar var det ju så. Man fick ingen ro mer, barnet måste gå först. Men så ÄR det ju. En dag får du förhoppningsvis ett eget barn!
    Tänker du verkligen att alla vill ha barn? Eller inte redan vet om infertilitet? Tänk lite extra innan.
Svar på tråden Till er med syskon med mindre barn