• Anonym (Emelie someone)

Hade du som kvinna kunnat tänka dig att skådespela naken i en film?

Hade du som kvinna kunnat tänka dig att vara naken skådespelare i en film/teater eller liknande? 

Ponera att du är 18-30 år pch får frågan om du vill skådespela i en viss film som kommer gå på bio, eller vara med i en större teateruppsättning. Din karaktär kommer i en sekvens/scen av filmen/teatern vara helt naken.

Hur hade du sett på det?? Hade du gjort det? Hade pengar spelat någon roll? 
    Och hur ser du på de skådespelerskor som är det? 

• Svar på tråden Hade du som kvinna kunnat tänka dig att skådespela naken i en film?
  • Anonym (Icke)

Absolut inte!! Min kropp har aldrig varit till för snuskisar till män för allmän beskådan och att runka till. Lika illa som att sälja sig på OnlyFans.

Anonym (Icke) skrev 2026-04-27 09:51:27 följande:

Absolut inte!! Min kropp har aldrig varit till för snuskisar till män för allmän beskådan och att runka till. Lika illa som att sälja sig på OnlyFans.

Är det verkligen kompatibelt?
  • Anonym (D)
    Anonym (Emelie someone) skrev 2026-04-27 09:32:41 följande:

Hade du som kvinna kunnat tänka dig att vara naken skådespelare i en film/teater eller liknande? 

Ponera att du är 18-30 år pch får frågan om du vill skådespela i en viss film som kommer gå på bio, eller vara med i en större teateruppsättning. Din karaktär kommer i en sekvens/scen av filmen/teatern vara helt naken.

Sådana förfrågningar som är seriösa görs bara av etablerade filmproducenter. Och är det seriöst handlar det alltid om en ROLL, inte bara om att vara naken.
    Anonym (D) skrev 2026-04-27 11:53:22 följande:
    Sådana förfrågningar som är seriösa görs bara av etablerade filmproducenter. Och är det seriöst handlar det alltid om en ROLL, inte bara om att vara naken.
    Det är helheten jag menar så som du beskriver det. 

Hade du kunnat tänka dig?
  • Anonym (M.)

Nej, jag skulle aldrig ha gjort det, inga pengar i världen hade varit värda att snuskgubbarna skulle få - ja ni vet - till min kropp. Det sägs ibland att nakenscener på film är "nödvändiga för handlingen", men sanningen är att de ALDRIG är nödvändiga för handlingen. Det gick bra att skapa utmärkta filmer från 1920-talet till slutet av 1960-talet utan något det minsta naket alls. Egentligen de bästa filmerna...

• Anonym (Zombiefilm?)

Hade det varit en zombiefilm och jag var en naken zombie så ja. Jag hade så gärna velat vara en zombie-extra i typ the walking dead. Tänker mig att då kunde jag vara naken. Men annars nej.

• Anonym (N)

Nej. Jag skulle inte vara naken på film eller scen.
    Jag hade en kroppsdubbel själv när jag gjorde en film med nakenscener. När det gäller andra det beror på filmen. Jag har sett en del filmer och pjäser där nakenhet var viktigt för handlingen. Dessa scener är oftast inte relaterade till sex utan mer att visa utsatthet. Till exempel Magdalena Sisters. Sunshine osv. där karaktärerna tvingades att klä av sig för att förnedra dem och ta ifrån deras värdighet. 

• Anonym (Elin)

Jag skulle inte vilja vara med i en film. Men nakenhet är jag inte särskilt obekväm med.

• Anonym (Masquerade)

Jag kan mycket väl vara naken men då vill jag ha en mask för ansiktet.

• Anonym (Perkele)

Är det vanligt att kvinnor skådespelar nakna i en teater?
  • Anonym (M)
    Anonym (Perkele) skrev 2026-04-28 09:30:33 följande:
    Är det vanligt att kvinnor skådespelar nakna i en teater?
    Nej det är inte vanligt men det förkommer.
  • Anonym (Perkele)
    Anonym (M) skrev 2026-04-28 12:29:10 följande:
    Nej det är inte vanligt men det förkommer.
    På en vanlig teaterscen?
  • Anonym (Syfte)

Vad finns det för syfte med scenen? Finns det en anledning till varför man ska vara naken just där, inga problem. Finns det ingen vettig anledning, näää... 

Varför skulle jag se ner på någon som gör sitt jobb? Däremot så är det jobbigt att se när det är uppenbart att en nakenscen finns "bara för att", utan att fylla någon vettig funktion. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Perkele) skrev 2026-04-29 21:53:57 följande:
    På en vanlig teaterscen?
    Jag har sett det vid 2 tillfällen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Perkele) skrev 2026-04-29 21:53:57 följande:
    På en vanlig teaterscen?
  • Anonym (Perkele)
    Anonym (M) skrev 2026-04-29 22:19:23 följande:
    Där ser man?.
Svar på tråden Hade du som kvinna kunnat tänka dig att skådespela naken i en film?