• Anonym (Inte ett moln)

Vem är kåtast i ert förhållande?

Man utgår ju från att det alltid är mannen. Men hur är det hos er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är kåtast i ert förhållande?
  • Anonym (Wtf)

DU utgår från att fet alltid är mannen som är kåtast.

• Anonym (Kvinna)

Det brukade vara jag men i min nuvarande relation är det min man. Han hade gärna haft sex flera gånger per dag. Så det är inte jag som har lite lust utan han som har ovanligt mycket.

• Anonym (Handig man)

Det brukade vara jag, men det håller på att jämna ut sig nu som pensionär. Hon tar initiativet lite då och då.

• Anonym (Jag upplever...)

...att jag lätt kan göra honom kåt.  Så jag (hon) är kanske kåtare i grunden men jag kan göra så.att han blir "värre" om jag vill det.

• Anonym (E)

Här är det numera jag kvinnan som vill mer. I början av vårt förhållande var han riktigt pilsk och ville ha sex så fort det fanns tillfälle. Nu efter tio år så är han oftast trött och jag blir frustrerad när han nobbar mina inviter till sex.

• Anonym (Det var inte så här vi började)

Han är död från midjan och neråt, jag har numera en älskare.

• Anonym (Lika)

Med nuvarande är det väldigt lika. 

• Anonym (H)

Jag tror det är en myt att mannen är kåtast. Kvinnor är också kåta men i många fall är mannen en värdelös älskare så det är inte kul för kvinnan att ha sex. Jag har tidigare blivit anklagad för att vara okåt och att det skulle vara något fel på mig, men min nuvarande man ligger jag gärna med så ofta det finns tid. Tyvärr är inte han sugen lika ofta. 

• Anonym (W)
    Anonym (Det var inte så här vi började) skrev 2026-04-28 08:13:50 följande:

Han är död från midjan och neråt, jag har numera en älskare.

Jag utgår från att han vet om det är ok med det.
  • Anonym (Aninymt)

Hej! Va man kan skriva här. Har några tankar som jag vill dela med och råd

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Skiftar)

I början av relationen var det jag (kvinnan), nu är det nog han. Vi växeldrar. När vi var särbo ville jag så ofta det bara gick, när vi sågs. Då var han i ganska kass fysisk form och slarvade med både sömn och kost, så hans lust var väldigt sporadisk. Nu har vi varit gifta ett tag och har barn tillsammans, jag gör det mesta "tråkiga" i hushållet, tar alla vaknätter, samtidigt som han har fått bra rutiner och har gott om tid till att vara ute, motionera och ta hand om sig. Hans lust har fått ett uppsving och min är körd i botten av ren utmattning. Lagom till att barnen är utflugna blir jag väl pigg igen, och han blir impotent... 

• Anonym (Man 30+)
    Hos oss är det bara jag som har lust då min flickvän har mediciner som drar ner sexlusten bl.a. Vi har sex ändå för att få barn, jag får ju en del njutning då. Men det kan vara svårt att hålla den uppe då jag vet att hon inte känner som jag. Det är ju bra att jag inte blir lika kåt om hon inte har lust, det betyder att jag tänker på henne och inte bara på sex. Men jag vill ju komma för hennes skull 
    att vi ska försöka få barn, eftersom det är den ända anledningen till att hon har sex. Hon känner sig trygg med mig och det bra men det spelar mindre roll utan lust.
Svar på tråden Vem är kåtast i ert förhållande?