• Anonym (shush)

Fast i mitt eget huvud

Vad gör man om känslor och logik inte kommer överens? Om man vet till 95% att A, men ändå skriker hela kroppen "jo, men B!"? När alla andra "ser ljuset i tunneln" och man själv undrar "vilken jävla tunnel, allt jag ser är en avgrund"? Och allt jag verkar kunna göra är att dansa på branten, leende i mötet men gråtande bakom ryggen.

Jag skulle ha slutat för länge sen. Varje steg i dansen gör det bara svårare. Svårare att sluta, svårare att fortsätta 

• Svar på tråden Fast i mitt eget huvud
  • Mayjel

Fråga AI. Har själv haft många diskussioner med denna i frågor som liknar dina.

• Mayjel

Får tillägga att om det är empati du vill ha så kan du få det av mig och möjligen andra som läser i tråden. Men AI är bättre på att ge svar och insikter, då vi andra knappast är några psykologiska experter. 

• Anonym (Yoga)

Vad består A och B av? 

Ibland måste man ta beslut som är helt ologiskt för att konsekvenserna annars blir katastrofala och inte går att ta tillbaka. 

Vilka är konsekvenserna för A respektive B ? 

Väntar du för länge brukar slumpen/ödet/livet bestämma åt dig och tyvärr är det aldrig rätt val . 

• Anonym (shush)
    Anonym (Yoga) skrev 2026-04-28 09:35:42 följande:

Vad består A och B av? 

Ibland måste man ta beslut som är helt ologiskt för att konsekvenserna annars blir katastrofala och inte går att ta tillbaka. 

Vilka är konsekvenserna för A respektive B ? 

Väntar du för länge brukar slumpen/ödet/livet bestämma åt dig och tyvärr är det aldrig rätt val . 

Olika olika dagar. Ofta saker jag inte kan påverka heller.
Svar på tråden Fast i mitt eget huvud