• Anonym (Skåne88)

Fotograferad i smyg

Min man har knäppt bilder på min nakna kropp utan att jag visste om det. Jag upptäckte bilderna av en slump och blev chockad då det inte är nåt vi " brukar göra". Jag tyckte detta var obehagligt och diskuterade detta med honom, han tyckte inte att det var någon stor grej. Jag mår dåligt av detta då det jag inte vet om han knäppt fler bilder eller om han kommer att göra det igen. Vad hade ni gjort med detta?

• Svar på tråden Fotograferad i smyg
  • Anonym (H)

Polisanmäl och lämna. Han är farlig. 

• Anonym (Dra)
    Anonym (Skåne88) skrev 2026-04-28 17:06:39 följande:

Tack för svar. Jag har helt tappat perspektiven, jag tycker ju att det är fel och jag har sagt att detta får mig att må dåligt.  Men när han inte tänker prata om det eller reda ut det har mina egna begrepp lösts upp och jag har börjat tveka på om jag gjort "en stor grej" av det här. 

Han verkar störd. Så respektlös i beteende och vägrar prata om det. Det verkar väldigt obehagligt. Varför ska du ta det bara för att ni har barn? 'Fly' innan det är för sent. Jag undrar var mer han gjort. Innan du tar sönder hans telefon fota bilderna så du har bevis vad han gjort om det blir vårdnadstvist.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2026-04-28 19:21:49 följande:
    Var har TS skrivit att han inte raderat bilderna?
    Han vill inte ens prata om saken så det kan ju tolkas som att han inte har gjort det.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2026-04-28 23:26:30 följande:
    Han vill inte ens prata om saken så det kan ju tolkas som att han inte har gjort det.
    Och eftersom TS diskuterade det med honom, kan det ju tolkas som att han har gjort det. Dessutom, TS säger hon mår dåligt då hon inte vet om han knäppt fler bilder eller om han kommer att göra det igen; hon säger inte att hon mår dåligt over bilder han har nu och vägrar radera.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2026-04-28 23:32:31 följande:
    Och eftersom TS diskuterade det med honom, kan det ju tolkas som att han har gjort det. Dessutom, TS säger hon mår dåligt då hon inte vet om han knäppt fler bilder eller om han kommer att göra det igen; hon säger inte att hon mår dåligt over bilder han har nu och vägrar radera.
    Men oavsett vilket så mår TS dåligt av det han har gjort. Och det är väl det som är poängen.
    TS kan ju uppenbarligen inte lita på honom.
  • Anonym (L)

Så obehagligt TS! 

Han måste ha fått en kick av att du inte vet och det är det som är så respektlöst och sjukt. 

Förklarade han sitt beteende? Det finns ju ingen bra förklaring men man undrar hur han tänker. 

Det skulle förändra min bild av en man i grunden om han gjorde så. 

Förstår att det inte är lätt att lämna men du måste verkligen markera att det här inte är ok och inte acceptera att han bara viftar bort det. 

• Tow2Mater
    molly50 skrev 2026-04-28 23:36:56 följande:
    Men oavsett vilket så mår TS dåligt av det han har gjort. Och det är väl det som är poängen.
    TS kan ju uppenbarligen inte lita på honom.
    Men oavsett, så gor alla vissa olika tolkningar eftersom TS inte säger allt på ett entydigt sätt. Det var poängen. Om hon inte kan lita på vad? Att han raderat bilderna och inte kommer att gora om det? Det kan han ha sagt, eller inte sagt, och om det finns historia av logner eller inte, som gor att TS inte skulle kunna lita på honom. Det är också del av poängen. 
  • Anonym (Mirabell)
    Tow2Mater skrev 2026-04-28 17:42:13 följande:
    Eftersom de inte tidigare definierat om bilder är ok eller inte, och det nu visar sig de har olika uppfattningar om det. Han tyckte inte det var en stor grej, men hon tyckte det. Sedan pratade de om det. Han borde nu veta vad TS anser. Och jag antar han sagt något i stil med att det inte ska hända igen? Om det inte var del av 'prata om det' borde ju TS stå på sig om det. 

Jag läser det inte som rädsla är inblandat. Men om han sagt det inte ska hända igen, eller liknande, måste ju TS tro han ljuger, och jag undrar vad det kommer ifrån. Varför hon inte kan tro honom. Har han inte ljugit förr, kan man anta det kan vara TS hjärnspöken. Förstår du nu hur jag menar?

TS partner har struntat i vad hon vill och känner genom att ta nakenbilder utan att fråga. Det är ett ganska grovt integritetsbrott. Hur ska hon kunna lita på att han respekterar vad hon vill nu när hon sagt det? Han verkar inte ens ta henne på allvar utan tycker att hon överreagerar.

Jag tycker det är naturligt att TS tvivlar på om hon kan lita på honom, jag hade inte heller litat på honom i det läget. 

• molly50
    Tow2Mater skrev 2026-04-29 00:33:13 följande:
    Men oavsett, så gor alla vissa olika tolkningar eftersom TS inte säger allt på ett entydigt sätt. Det var poängen. Om hon inte kan lita på vad? Att han raderat bilderna och inte kommer att gora om det? Det kan han ha sagt, eller inte sagt, och om det finns historia av logner eller inte, som gor att TS inte skulle kunna lita på honom. Det är också del av poängen. 
    Lita på att han inte gör om det igen och tar nya bilder. Han har ju redan gått över gränsen en gång och TS mår dåligt av det.
    Bara det borde vara anledning nog för honom att be om ursäkt på sina bara knän och visa att han menar det.
  • Anonym (Redditparet1)

Kolla om din man har appen reddit i telefonen

på reddit finns det forumdelar där man postar ?candid? photos på sin partner.

• Anonym (Skåne88)

Tack igen för input.
    Han säger att han raderat bilderna, ja den biten kan jag tro på. Han har ljugit om andra saker ( pengar tex) så mitt förtroende är hur som  inte på topp, därför har jag ingen aningen om det fanns fler bilder än dom jag sett osv. 

• Anonym

Beställ tid på familjerådgivning
    Låtsas inte som det inte hänt
    Han har utsatt dig för brott och sedan säger han att du inte får reagera i princip
    Det här behöver ni hjälp med utifrån

• Anonym (Skåne88)
    Anonym (L) skrev 2026-04-28 23:44:35 följande:

Så obehagligt TS! 

Han måste ha fått en kick av att du inte vet och det är det som är så respektlöst och sjukt. 

Förklarade han sitt beteende? Det finns ju ingen bra förklaring men man undrar hur han tänker. 

Det skulle förändra min bild av en man i grunden om han gjorde så. 

Förstår att det inte är lätt att lämna men du måste verkligen markera att det här inte är ok och inte acceptera att han bara viftar bort det. 

Tack, det är så jag oxå känner, att även om det inte fanns ont uppsåt, så har det förändrat bilden av honom . I synnerhet det att han inte vill/ tänker prata med mig om det.
  • Dardi007skane
    Anonym (Skåne88) skrev 2026-04-29 13:57:54 följande:

Tack igen för input.
    Han säger att han raderat bilderna, ja den biten kan jag tro på. Han har ljugit om andra saker ( pengar tex) så mitt förtroende är hur som  inte på topp, därför har jag ingen aningen om det fanns fler bilder än dom jag sett osv. 

Frågan är om varför skulle han göra detta , ni bor tillsammans och han ser dig dagligen och inte behöver ha extra bilder på dig i sin telefon för det anledningen  . Hmmmmm låter inte klokt däremot finns olika Fetisher , kan vara en av hans :)
  • Anonym (G)

Det kallas helt enkelt olaglig fotografrering och sexuellt ofredande. Sprids dessutom fotona är detta i sig olagligt.

Men det värsta tycker jag är sveket. Inte det olagliga, även om det är illa nog. Han kanke kommer att använda bilderna mot dig och sprida dem om du gör slut. 

Svar på tråden Fotograferad i smyg