Tow2Mater skrev 2026-04-28 17:42:13 följande:
Eftersom de inte tidigare definierat om bilder är ok eller inte, och det nu visar sig de har olika uppfattningar om det. Han tyckte inte det var en stor grej, men hon tyckte det. Sedan pratade de om det. Han borde nu veta vad TS anser. Och jag antar han sagt något i stil med att det inte ska hända igen? Om det inte var del av 'prata om det' borde ju TS stå på sig om det.
Jag läser det inte som rädsla är inblandat. Men om han sagt det inte ska hända igen, eller liknande, måste ju TS tro han ljuger, och jag undrar vad det kommer ifrån. Varför hon inte kan tro honom. Har han inte ljugit förr, kan man anta det kan vara TS hjärnspöken. Förstår du nu hur jag menar?
TS partner har struntat i vad hon vill och känner genom att ta nakenbilder utan att fråga. Det är ett ganska grovt integritetsbrott. Hur ska hon kunna lita på att han respekterar vad hon vill nu när hon sagt det? Han verkar inte ens ta henne på allvar utan tycker att hon överreagerar.
Jag tycker det är naturligt att TS tvivlar på om hon kan lita på honom, jag hade inte heller litat på honom i det läget.