• Anonym (?)

Är det normalt att han tittar på sin förra tjejs dagliga uppdateringar?

Jag har träffat en kille och från början tänkte jag att det här kan nog gå framåt, men sen märkte jag att han fortfarande tittar på sin förra tjejs händelseuppdateringar stories varenda dag. Hon är en sån som lägger ut massor. Allt från selfies till en massa annat. Han ser exakt allt, och ibland väldigt snabbt efter bara några minuter. Han ser på kvällar/nätter också. Dom har inte kontakt och det är många månader sen det var över mellan dom, varför sitter han då fortfarande och tittar på hennes dagliga uppdateringar?? 

Detta triggar igång en enorm oro hos mig. Har tidigare varit med om två killar som var otrogna mot mig och har så svårt att lita på andra. Förstår bara inte varför man gör så här. Är så rädd att han forfarande går runt och suktar efter henne eller känner något för henne. Att hon dessutom ser riktigt bra ut gör inte saken bättre. Vi är inte i ett förhållande så jag vet inte om jag vågar ta upp det här än, vi har inte setts så länge än men ett tag.

Taskiga svar undanbedes. Jag kanske låter svartsjuk men då får det vara så. Jag har varit med om typer som har blåst mig, så jag vill inte bli bränd igen..

• Svar på tråden Är det normalt att han tittar på sin förra tjejs dagliga uppdateringar?
  • Anonym (?)
    Anonym (G) skrev 2026-04-30 19:38:00 följande:
    Det klart att om han hittar en ny kärlek så kan tankarna på den gamla blekna bort. Men att han kollar så ofta betyder ju att han ofta tänker på henne. 
    Men kan det vara som nån i tråden så att han strökollar utan att
    tänka så mycket eller av vana, eller är det mindre troligt? Måste
    veta vad jag har att göra med här 
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 19:45:45 följande:
    Men kan det vara som nån i tråden så att han strökollar utan att
    tänka så mycket eller av vana, eller är det mindre troligt? Måste
    veta vad jag har att göra med här 
    Måste veta men kan bara stalka, inte faktiskt prata med personen det gäller. Mission impossible för dig och för oss.
  • Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 19:46:41 följande:
    Måste veta men kan bara stalka, inte faktiskt prata med personen det gäller. Mission impossible för dig och för oss.
    Nej, jag vågar inte fråga än
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 19:47:36 följande:
    Nej, jag vågar inte fråga än
    Nej för varför skulle du? Du behöver erkänna att du stalkar, att det är ett återkommande beteende A och vem vill göra något lätt för sig än att troligtvis förstora det enormt och vara panikslagen i en tråd där du aldrig får svaren du villl ha. 
  • Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 19:49:27 följande:
    Nej för varför skulle du? Du behöver erkänna att du stalkar, att det är ett återkommande beteende A och vem vill göra något lätt för sig än att troligtvis förstora det enormt och vara panikslagen i en tråd där du aldrig får svaren du villl ha. 
    Exakt!
    jag känner inte att vi har kommit nog långt heller för att det ska vara normalt att jag frågar. Därför är det bra att höra andras synpunkter för att få veta om detta låter normalt eller inte. 
  • ITrust
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 19:49:27 följande:
    Även om ts skulle fråga så skulle hon knappast få ett ärligt svar ändå. Han lär knappast erkänna för ts att han inte har släppt henne. Inte än iaf. 
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 20:26:05 följande:
    Exakt!
    jag känner inte att vi har kommit nog långt heller för att det ska vara normalt att jag frågar. Därför är det bra att höra andras synpunkter för att få veta om detta låter normalt eller inte. 
    Fast du bryr dig tydligt inte om vad folk skriver. Även de som håller med dig ifrågasätts med ältande ingen kan svara på.
  • Anonym (d)
    ITrust skrev 2026-04-30 20:27:54 följande:
    Även om ts skulle fråga så skulle hon knappast få ett ärligt svar ändå. Han lär knappast erkänna för ts att han inte har släppt henne. Inte än iaf. 
    Det finns mer än ett sätt att göra det och att TS ska vara hysterisk för detta i flera månader hjälper verkligen förhållandet.
  • Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 20:34:42 följande:
    Det finns mer än ett sätt att göra det och att TS ska vara hysterisk för detta i flera månader hjälper verkligen förhållandet.
    Ingen tvingar dig att stanna kvar i min tråd. Upp till dig. 
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 20:45:56 följande:
    Ingen tvingar dig att stanna kvar i min tråd. Upp till dig. 
    Är det jobbigt att få svar A?
  • Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 20:56:26 följande:
    Är det jobbigt att få svar A?
    Öhhh va?
  • Anonym (d)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 21:34:01 följande:
    Öhhh va?
    Är det jobbigt med svar, det verkar som det är alldeles för jobbigt att faktiskt svara på vad folk skriver så tänkte att det var där skon klämde hårt?
  • Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2026-04-30 22:31:43 följande:
    Är det jobbigt med svar, det verkar som det är alldeles för jobbigt att faktiskt svara på vad folk skriver så tänkte att det var där skon klämde hårt?
    Jag har svarat på massvis med kommentarer så nej, det är inte särskilt jobbigt alls. :)  Jag märker dock att du är på tjafshumör och sånt trams har jag inte tid för. 
  • Anonym (Bengt-Arne)
    Anonym (?) skrev 2026-04-30 13:57:54 följande:

Dom har ingen kontakt. Det har ju gått många månader sen dom slutade träffas och han bor nu långt bort för studier, hon bor på ett annat ställe. Fast han kommer från hennes stad tror jag. 
    Borde han inte vara över henne vid det här laget?

Jag är omgift men drömmer ganska ofta om mitt ex på nätterna, inte erotiska drömmar för det mesta, utan olika vardagliga situationer eller gräl. Det var 25 år sen vi skildes.

Jag träffar henne ibland i olika sociala sammanhang, och vi kommunicerar om våra barn och barnbarn. Det är fredligt men finns ingen attraktion från min sida, och troligen inte från hennes. 

Jag är ganska egenkär och blev djupt sårad när hon ville skiljas, värsta som hänt i mitt liv. Sen kom jag över det och insåg att det var rätt även för mig. Jag är mycket lyckligare i mitt "nya" äktenskap. Men såret finns där.
  • Anonym (X)
    Anonym (?) skrev 2026-04-28 17:40:53 följande:
    Är det normalt att han tittar på sin förra tjejs dagliga uppdateringar?

Jag har träffat en kille och från början tänkte jag att det här kan nog gå framåt, men sen märkte jag att han fortfarande tittar på sin förra tjejs händelseuppdateringar stories varenda dag. Hon är en sån som lägger ut massor. Allt från selfies till en massa annat. Han ser exakt allt, och ibland väldigt snabbt efter bara några minuter. Han ser på kvällar/nätter också. Dom har inte kontakt och det är många månader sen det var över mellan dom, varför sitter han då fortfarande och tittar på hennes dagliga uppdateringar?? 

Detta triggar igång en enorm oro hos mig. Har tidigare varit med om två killar som var otrogna mot mig och har så svårt att lita på andra. Förstår bara inte varför man gör så här. Är så rädd att han forfarande går runt och suktar efter henne eller känner något för henne. Att hon dessutom ser riktigt bra ut gör inte saken bättre. Vi är inte i ett förhållande så jag vet inte om jag vågar ta upp det här än, vi har inte setts så länge än men ett tag.

Taskiga svar undanbedes. Jag kanske låter svartsjuk men då får det vara så. Jag har varit med om typer som har blåst mig, så jag vill inte bli bränd igen..

Det kan var en del i hans sorgearbeter. Inte ett tecken på att han vill ha tillbaka henne. 

Alla blir vi på olika sätt påverkade av våra brutna relationer. Ibland behöver man jobba med det för att kunna gå vidare. 
  • Anonym (G)
    Anonym (X) skrev 2026-05-01 07:20:04 följande:
    Det kan var en del i hans sorgearbeter. Inte ett tecken på att han vill ha tillbaka henne. 

Alla blir vi på olika sätt påverkade av våra brutna relationer. Ibland behöver man jobba med det för att kunna gå vidare. 
    Visst är det så, men att kolla in exet varje dag 9 månader efter uppbrottet, då kan man ju undra. 
  • Anonym (Bengt-Arne)
    Anonym (G) skrev 2026-05-01 07:23:35 följande:
    Visst är det så, men att kolla in exet varje dag 9 månader efter uppbrottet, då kan man ju undra. 
    Det låter maniskt. Han verkar ha fastnat i ett tvångsmässigt beteende. 
  • Anonym (?)
    Ja alltså jag tror inte att det slutade så bra mellan dom, när han flyttade för studier. Jag vet inte om det bara är därför det tog slut eller om kärleken/känslorna inte var där 
  • Anonym (Anonym)
    Eller så kan det vara att han tittar av ren vana, som han alltid har gjort, eller för att han tittar igenom allas utan att tänka så mycket?
Svar på tråden Är det normalt att han tittar på sin förra tjejs dagliga uppdateringar?