Uppkörning imorgon
Nu är det dags för dotterns uppkörning. Hennes pappa vill följa med och sitta med. Jag är lite osäker på att hon blir nervös.
Men kan vara bra om hon inte klarar det och och får feedback.
Hur har ni gjort?
Nu är det dags för dotterns uppkörning. Hennes pappa vill följa med och sitta med. Jag är lite osäker på att hon blir nervös.
Men kan vara bra om hon inte klarar det och och får feedback.
Hur har ni gjort?
Det måste dottern själv få avgöra.
Det får dottern bestämma.
Dotterns val, men varför vill han ens följa med?
Vet inte. Han tror att hon kommer klara det då för att hon kör upp som privatist och har det svårare.
Hon kör sjukt bra!
Spontant, nej. Det kommer bara störa henne.
Er dotter är ju myndig.. Vill basra påminna dig och pappan om detta.
Så det finns inget som heter att pappan kan ta beslutet att han skall vara med. Det är helt och hållet er dotter som bestämmer detta, om hon vill ha någon med i bilen.
Säger dotten nej till han skall var med i bilen så får han finna sig idet och respektera hennes beslut.
Vet inte. Han tror att hon kommer klara det då för att hon kör upp som privatist och har det svårare.
Hon kör sjukt bra!
Hur gick uppkörningen?
Det låter gräsligt dumt på flera sätt. Dels för att det kan störa, han kan lägga sig i och i allmänhet vara i vägen med bara sin närvaro.
Men också för att min första tanke som körlärare hade varit "Jaha, ska farsan sitta med och hålla handen sen också eller? Det är nog bäst att kugga en så omogen och nervig uppkörare."