• Frublomma

Börjar få tunt hår - hjälp!!

Hej, jag har ett jobbigt problem. För ett tag sen började jag känna bak i huvudet att håret började bli jättetunt, ibland känns det ömt just på det stället. Jag sover i princip bara på den sidan av huvudet - något som ställer till det? Det är så jobbigt att jag inte kan ha utsläppt hår längre då det syns så mycket och min pojkvän påtalar det hela tiden - att jag är ?skallig?. jag har alltid haft så tjockt fint hår och nu är det runt och jag vill inte börja tappa det (är bara 36 år). 

finns det något man kan göra för att sätta ?igång? håret igen. På bilden har jag inte färgat håret på ett tag så det syns kanske mer. 

tips mottages tacksamt!! 

(Försökte få in en bild men kanske kan lägga in i kommentarerna så ni får se)
  • Svar på tråden Börjar få tunt hår - hjälp!!
  • Anonym (Stimulans)

Stimulera hårväxten genom att massera hårbotten. Köp kosttillskott för hår och naglar. Försök att sova i en annan ställning.

• Anonym (Siden)

Testa sidenmössa och örngott. Sen tror jag att det syns betydligt mindre om du är noga med att färga utväxten. Ett alternativ kan vara svart/brunt torrschampo där.

Svar på tråden Börjar få tunt hår - hjälp!!