• Friand

BF Januari 2027

Hittade ingen tråd så startar denna. Jag har preciiiis med säkerhet plussat gravid på digitalt Clear Blue efter många teststickor senare.

Enligt uträkningar är jag beräknad 5 januari men pga komplikationer i förra graviditeten så kommer jag bli igångsatt runt julafton (stackars barn 😅).
    Hur mår ni andra som plussat nyligen? Jag har känt av lite smått illamående och blir AKUT hungrig på morgnarna. 
    Har inte hunnit berätta för pappan än... 😅

Jag påbörjar en lista om någon vill gå med:

BF datum:

5 Januari - Friand

• Svar på tråden BF Januari 2027
  • Gulasolen

Hej! 
    stort grattis till dig! 
    jag fick positivt i början av veckan och beräknad 3 januari om man räknar efter senaste mensen. 
    enda jag känner är lite molande värk emellanåt och extremt trött 😅

• Friand
    Gulasolen skrev 2026-05-01 09:44:09 följande:

Hej! 
    stort grattis till dig! 
    jag fick positivt i början av veckan och beräknad 3 januari om man räknar efter senaste mensen. 
    enda jag känner är lite molande värk emellanåt och extremt trött 😅

Grattis! Molande värk och extremt trötthet känner jag faktiskt också kom jag på 😅
  • Gulasolen

Ja de är väl vanliga symtom tidigt i graviditeten😊 har du barn innan eller är detta första? 😊

• Friand
    Gulasolen skrev 2026-05-02 08:46:43 följande:

Ja de är väl vanliga symtom tidigt i graviditeten😊 har du barn innan eller är detta första? 😊

Jag har två äldre barn på 8 och 10 år och en liten ängladotter som skulle vara 9 månader. Själv då? 😊
  • Nuyama

Hejsan! Vad roligt att det redan är några i januari, jag har plussat nu också och enligt en app jag laddade ner så är bf 11 januari. Känns spännande med så tidigt på året då det lika gärna kan bli slutet på december 😅 Det här blir andra barnet gör mig. Storasyster är 1,5 år nu.

• Heeej98

Har BF 4 januari enligt appen. Känner mig lite orolig, känner inga symtom direkt och har fortfarande bara 2-3 veckor på clearblue. Kommer ni boka något tidigt ultraljud? 

• isa94

Hej, nu vågar jag äntligen hoppa in här. Varit i bakgrunden  denna grupp startades och plussade förra tisdagen. Men då jag fick ett kemiskt förra månaden ville jag avvakta. På vägen har min temp sjunkit 4 dagar i sträck som gjorde att jag fick total panik, men idag ökade den igen och veckotestet slog om till 3+. 
    Så nu ska jag sluta tempa, släppa alla test och bara njuta. 

Jag har två barn sen innan en som född -19 och en dotter född -21. Innan dess fick jag ett utomkvedshavandeskap och opererade bort min egna äggledare cykeln innan jag plussade med sonen. 

Detta lilla pyre har vi kämpat för i 9 månader medan de andra två kom på första försöket. 

Vi har BF 8/1 just nu. 

• isa94
    Heeej98 skrev 2026-05-05 12:08:17 följande:

Har BF 4 januari enligt appen. Känner mig lite orolig, känner inga symtom direkt och har fortfarande bara 2-3 veckor på clearblue. Kommer ni boka något tidigt ultraljud? 

Jag ska på tidigt ultraljud 25/5 när jag är i v.7+2 
    Dit jag ska gör dom från vecka 7+0. Gjorde de med båda mina tidigare barn också. Har varit värt det för mig och mitt psyke. 

• Gulasolen

Vad roligt att vi blir fler, grattis till er 🤩 jag tror jag kommer avvakta tills de är dags för nipt, rätt svårt att få tidigare i vår region. Har inte heller så mycket syntom mer än lite molande värk till och från 😊

• Nuyama

Funderar på det här med att dela med sig av nyheten. Jag vet att det inte finns någon rätt tid egentligen, men hur tänker ni?

Jag kommer behöva berätta på mitt arbete nu så fort som möjligt egentligen. Jobbar på ett äldreboende där det är en brukare med bakterier. Har googlat lite och det måste göras en riskbedömning, tror det räcker med att jag bara inte ska göra vårdnära uppgifter med brukaren. Men kollegorna måste ju veta varför jag inte kan göra det. 

Tycker det egentligen känns för tidigt att dela med sig, före familj och vänner. Min sambo vill helst vänta också då han tycker det är jobbigt med massa frågor så tidigt. Men kan ju inte vänta med att berätta på mitt jobb. 

• isa94
    Nuyama skrev 2026-05-06 10:59:20 följande:

Funderar på det här med att dela med sig av nyheten. Jag vet att det inte finns någon rätt tid egentligen, men hur tänker ni?

Jag kommer behöva berätta på mitt arbete nu så fort som möjligt egentligen. Jobbar på ett äldreboende där det är en brukare med bakterier. Har googlat lite och det måste göras en riskbedömning, tror det räcker med att jag bara inte ska göra vårdnära uppgifter med brukaren. Men kollegorna måste ju veta varför jag inte kan göra det. 

Tycker det egentligen känns för tidigt att dela med sig, före familj och vänner. Min sambo vill helst vänta också då han tycker det är jobbigt med massa frågor så tidigt. Men kan ju inte vänta med att berätta på mitt jobb. 

Jag har berättat för två nära kollegor, sen våra föräldrar. 
    jag tror att jag kommer berätta för chefen nu typ denna vecka. Vill helst inte så mycket fortfarande kan hända. 

Men jobbar i förskola, jag har blivit sjukskriven från vecka 23 50% med första och 100% med andra. Vilket nu isf blir redan i början på september. och vi kommer säkert behöva göra oss av med personal, och då vill jag förvarna om att jag kanske inte är kvar så länge om allt går som de ska. 

De andra väntar vi till v12 eller v.10 om vi gör NIPT. 
  • Gulasolen

Ja de är svårt.. vill inte heller riktigt berätta än men jobbar också på förskola.. hoppas dock kunna jobba en bra bit in på hösten men de vet man ju aldrig.. har fått foglossning med båda mina andra, blev sjukskriven sist på 50% några veckor innan jag gick hem med graviditetspenning.. 
    så väntar nog ett tag till om jag kan 😅

• Nuyama

Det är så blandade känslor. Jag vill berätta för hela världen samtidigt som jag inte vill berätta för någon ifall det händer något. 

Pratade med min SSK för avdelningen och det ska tydligen inte vara någon fara för mig iallafall. Det känns bra, blev lite orolig till en början när det är bakterier och så. 

isa94 skrev 2026-05-06 11:23:57 följande:
    Jag har berättat för två nära kollegor, sen våra föräldrar. 
    jag tror att jag kommer berätta för chefen nu typ denna vecka. Vill helst inte så mycket fortfarande kan hända. 

Men jobbar i förskola, jag har blivit sjukskriven från vecka 23 50% med första och 100% med andra. Vilket nu isf blir redan i början på september. och vi kommer säkert behöva göra oss av med personal, och då vill jag förvarna om att jag kanske inte är kvar så länge om allt går som de ska. 

De andra väntar vi till v12 eller v.10 om vi gör NIPT. 
    Vad tråkigt att ni kanske tappar personal, hoppas dom kan hålla kvar tills du inte kan jobba längre då. 

Med min första graviditet hade jag tur. Pluggade då och hade nästan inga känningar i kroppen. Nu jobbar jag heltid och har en känsla att jag inte kommer komma undan lika lätt nu kroppsligt. 😅
  • Gulasolen

vad skönt för dig att de inte var någon fara 😊

Ja men så känner jag man vill ju egentligen berätta för alla men samtidigt inte för att de är så tidigt 🙈 vi ska iväg nästa vecka med några släktingar och några bekanta och jag hade kunnat berätta för släktingarna men vill inte riktigt berätta för de bekanta.. 

• isa94

Är det någon mer än jag som redan köpt hem saker tiöl
    bebisen? ???? 
    Jag köpte hem massa när vi började försöka som har legat undangömda som jag går och kikar på ibland. Har en pyjamas till jag vill köpa redan nu. Men bestämt att jag ska vänta till efter TUL innan jag köper den och hoppas den inte utgått då. 🧸

• Juliettan
    Friand skrev 2026-04-30 11:59:39 följande:
    BF Januari 2027

Hittade ingen tråd så startar denna. Jag har preciiiis med säkerhet plussat gravid på digitalt Clear Blue efter många teststickor senare.

Enligt uträkningar är jag beräknad 5 januari men pga komplikationer i förra graviditeten så kommer jag bli igångsatt runt julafton (stackars barn 😅).
    Hur mår ni andra som plussat nyligen? Jag har känt av lite smått illamående och blir AKUT hungrig på morgnarna. 
    Har inte hunnit berätta för pappan än... 😅

Jag påbörjar en lista om någon vill gå med:

BF datum:

5 Januari - Friand

Hej! 

hoppar med här, oplanerat gravid med en sladdis (barn nr 3) BF nån gång 7-10 januari beroende på hur man räknar, jag har oregelbunden cykel så vet inte exakt. Eftersom det är oplanerat vet jag dock fortfarande inte hur jag ska tänka, men vad skönt att ha hittat en till som är gravid med tredje och som har äldre barn. Får man fråga om ert var planerat och hur gammal du är? 😊

• JenniB

Hej alla!
    Jag hoppar också in här och har bf runt den 5 januari. Det är vårt tredje barn och jag längtar så! Våra pojkar är 3 år och (snart) 7 år så det blir 4 års åldersskillnaden även denna gången. Jag har haft ömma bröstvårtor sedan några dagar innan jag plussat och sedan har molvärk och lite illamående tillkommit. Det jag kämpar mest med just nu är tröttheten. Visst jag var trött med de stora barnen också, men inte såhär. Rynkar på näsan Någon mer som är galet trött?

Svar på tråden BF Januari 2027