• Anonym (Anonym)

Över 1 miljon invandrare inte klara kraven bli svensk medborgare efter 8 år

När man drevar mot SD "kuppar" mörkar man medvetet en sak. Man vill inte uppge, hur många invandrare är det som inte kommer klara av det nya kravet på bli svensk medborgare bott i Sverige i 8 år

Jag täcker 5 grupper av invandrare i olika områden, som inte skulle klara kraven bli svensk medborgare

Ska man få bli svensk medborgare utan krav? Eller är kraven bli svensk medborgare för slappa? Behövs det hårdare krav bli svensk medborgare?
  • Svar på tråden Över 1 miljon invandrare inte klara kraven bli svensk medborgare efter 8 år
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 16:50:50 följande:
    Det tror inte jag. Många stod inte bakom hela ideologin från början utan var frustrerade över enkla saker som hög invandring och krav för medborgarskap.
    Ja, du tror det . men om du undersöker hur det fungerat i andra länder så ser du att det du tror inte är mer än din tro - som du delar med många av SDs möjliggörare.

Att hålla saker för allmönt kända, att tro - det förändrar inte hur verkligheten egentligen är.

Nu vill ju alternativhögern att deras tro och deras känslor av verkligehetn ska vara sanna - det är enklare så för dem och de där som inte orkar , som är för lata för att ta reda på fakta
  • Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 16:55:43 följande:
    Ja, du tror det . men om du undersöker hur det fungerat i andra länder så ser du att det du tror inte är mer än din tro - som du delar med många av SDs möjliggörare.

Att hålla saker för allmönt kända, att tro - det förändrar inte hur verkligheten egentligen är.

Nu vill ju alternativhögern att deras tro och deras känslor av verkligehetn ska vara sanna - det är enklare så för dem och de där som inte orkar , som är för lata för att ta reda på fakta
    Du argumenterar inte i sak utan försöker minska min trovärdighet. Det blir inte en särskilt intressant diskussion. 

Är övertygad om att en av anledningarna till att inte SD växer nu är att det finns alternativa partier att rösta för när det gäller frågorna jag nämnt.
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:01:16 följande:
    Du argumenterar inte i sak utan försöker minska min trovärdighet. Det blir inte en särskilt intressant diskussion. 

Är övertygad om att en av anledningarna till att inte SD växer nu är att det finns alternativa partier att rösta för när det gäller frågorna jag nämnt.
    Menar du att jag försöker förminska din trovärdighet genom att peka på att du inte har källor och att det du säger att du tror inte stämmer med fakta?

I så fall har du helt rätt   - och det går att belägga med de inlägg jag skrivit här i tråden.

Äntligen ett påstående som inte var 'allmänt känt' 

Att stödet för SD skulle minskat är väl tveksamt

pollofpolls.se/sverigedemokraterna/

• Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 17:09:53 följande:
    Menar du att jag försöker förminska din trovärdighet genom att peka på att du inte har källor och att det du säger att du tror inte stämmer med fakta?

I så fall har du helt rätt   - och det går att belägga med de inlägg jag skrivit här i tråden.

Äntligen ett påstående som inte var 'allmänt känt' 

Att stödet för SD skulle minskat är väl tveksamt

pollofpolls.se/sverigedemokraterna/

Du svarar ju konsekvent på saker jag inte skriver vilket är ett välkänt argumentationsfel. Har inte påstått att stödet för SD har minskat. Skrev att det är en av anledningarna till att det inte ökar.
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:12:44 följande:
    Du svarar ju konsekvent på saker jag inte skriver vilket är ett välkänt argumentationsfel. Har inte påstått att stödet för SD har minskat. Skrev att det är en av anledningarna till att det inte ökar.
    Du menar på det där sättet du påstod att 'de på andra sidan' sagt om rasism och språkkrav?

Är det OK om vi båda far med osanning eller ska bara en av oss få göra det? 
  • Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 17:16:57 följande:
    Du menar på det där sättet du påstod att 'de på andra sidan' sagt om rasism och språkkrav?

Vad pratar du om? Fortsätt du med dina argumentationsfel om du tycker att det känns givande. Men det är inte mina åsikter du argumenterar emot.
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 15:11:43 följande:
    Är många på andra sidan som längr påstått att språkkrav är rasism. Jag kommer att fortsätta tycka att är rasism att ha den uppfattningen.

Ibland behövs krav för att människor ska göra sitt bästa.

Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:21:57 följande:
    Vad pratar du om? Fortsätt du med dina argumentationsfel om du tycker att det känns givande. Men det är inte mina åsikter du argumenterar emot.

Näha... vad är då dina åsikter
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:12:44 följande:
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 16:50:50 följande:
    Det tror inte jag. Många stod inte bakom hela ideologin från början utan var frustrerade över enkla saker som hög invandring och krav för medborgarskap.
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 16:39:21 följande:
    Något sånt har jag inte påstått. Jag skrev att det gynnade SD att det tog så lång tid innan andra partier ville se saker som stram migrationspolitik och språkkrav.

Padirac skrev 2026-05-03 17:26:46 följande:

Du har ju alla kommentarer här i tråden. 

• Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 17:26:46 följande:

Du skriver att SD inte minskar och pratar om att högern släppt in SD fastän det inte är något jag sagt.
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:32:45 följande:
    Du skriver att SD inte minskar och pratar om att högern släppt in SD fastän det inte är något jag sagt.
    Du kan ju hålla med om du tycker att det är sanna bakomliggande orsaker till de påståenden du gör.

Eller så kan du säga mot om du vill förneka verkligheten.
  • Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 17:44:07 följande:
    Du kan ju hålla med om du tycker att det är sanna bakomliggande orsaker till de påståenden du gör.

Eller så kan du säga mot om du vill förneka verkligheten.
    Du svarar ju konsekvent på ett annat påstående än det jag gör. Resultatet blir meningslöst. 
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:47:15 följande:
    Du svarar ju konsekvent på ett annat påstående än det jag gör. Resultatet blir meningslöst. 
    Så att visa att ditt påstående om 'den andra sidan' är falskt är ett meningslöst resultat? 
  • Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 17:51:28 följande:
    Så att visa att ditt påstående om 'den andra sidan' är falskt är ett meningslöst resultat? 
    Var ju ett bra tag sedan vi gick vidare från den diskussionen.
  • Padirac
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-03 17:54:03 följande:
    Var ju ett bra tag sedan vi gick vidare från den diskussionen.
    Ok. diskuterar i fortfarande vad som gynnat eller missgynnat SD, eller har vi lämnat den frågan också?

För att cirkulera tillbaks till tidigare påståenden om vilken sida som varit för invandring så har det varit MP, C, L och M.

Asylmottagning och flyktringmottagning är en annan fråga som de främlingsfientliga lätt och görna blandar ihop med invandring för att sudda ut gränsern mellan olika människor och deras situation.

Notera att jag inte säger att du sagt detta - jag drar bara fram fakta och premisser för diskussionen
  • Padirac
    Flyktingar räknas oftast inte som migranter i strikt juridisk eller formell mening, då de har rätt till internationellt skydd på grund av förföljelse. Medan migranter ofta flyttar frivilligt för arbete eller studier, flyr flyktingar tvångsmässigt för sina liv. Båda grupperna rör sig dock över gränser.

Här är de huvudsakliga skillnaderna:

Flykting: En person som flyr sitt hemland på grund av välgrundad fruktan för förföljelse, krig eller brott mot de mänskliga rättigheterna. De skyddas av internationell rätt, som Flyktingkonventionen.

Migrant: En person som vistas utanför sitt hemland och oftast gör det av fri vilja, till exempel för att studera, arbeta eller återförenas med familjen. De omfattas av mottagarlandets invandringslagar.

Asylsökande: En person som har sökt skydd som flykting men vars ärende ännu inte har avgjorts.
  • Anonym (Jag)
    Padirac skrev 2026-05-03 18:03:58 följande:
    Ok. diskuterar i fortfarande vad som gynnat eller missgynnat SD, eller har vi lämnat den frågan också?

För att cirkulera tillbaks till tidigare påståenden om vilken sida som varit för invandring så har det varit MP, C, L och M.

Asylmottagning och flyktringmottagning är en annan fråga som de främlingsfientliga lätt och görna blandar ihop med invandring för att sudda ut gränsern mellan olika människor och deras situation.

Notera att jag inte säger att du sagt detta - jag drar bara fram fakta och premisser för diskussionen
    Vet inte om vi diskuterar så mycket, du verkar mest prata med dig själv.
Svar på tråden Över 1 miljon invandrare inte klara kraven bli svensk medborgare efter 8 år