Kompisar från förr
Jag har under mitt liv bott runt en del i olika städer pga studier, kärlek och jobb. Har under min tid i dom olika städerna träffat vänner som jag umgåtts med. En del som jag var nära med och en del lite mer ytliga. Två av dom var jag väldigt nära med men har inte haft någon kontakt med sen cirka 25 år tillbaka. Anledningen till det är att jag flyttade ifrån den staden där båda tjejerna bor. Vi var alltså inte osams och var det heller inte under alla åren vi umgicks. Tvärtom vi hade alltid kul när vi träffades och jag saknar dom båda (dom känner inte varandra). Min fråga är nu om jag ska höra av mej till dom och försöka få upp kontakten igen. Skulle ni bli glada om någon ni umgåtts med för länge sen "dök upp" i era liv igen?
Anledningen till att jag frågar är att jag hörde av mej för några veckor sedan till en fd granntjej som jag bott granne med i 4 år. Vi sågs nästan dagligen och samma sak där, vi var aldrig osams. Det tråkiga var att hon inte svarade på mitt sms. Tyckte det var jättetråkigt och blev ledsen. Nu är jag rädd att samma sak ska hände igen om jag ringer/smsar dom andra två tjejerna. Hur skulle ni göra?