Mina barn och barnbarn och dina. Nyfamiljskrångel.
En sak som har skuggat vårt gemensamma liv i alla år är att vi är en?nyfamilj?.
Båda var frånskilda när vi träffades för 20 år sen och han hade ett barn och jag hade tre.
Nu är vi redan 60 och 65 och det finns redan barnbarn.
Mina har förökat sig flitigt och det finns redan 13 stycken. Hans enda barn har två.
Han har en mamma i liv. Jag har en mamma, hennes man, en styvmamma kvar efter att pappa dog, och två syskon som också har barn.
Ni hör ju att från min sida finns det MYCKET familj, och därmed också mycket tillställningar, födelsedagar osv.
Detta orsakar problem tyvärr. Han orkar inte riktigt bry sig och engagera i allt vårat, vilket jag fattar till en del. Men han tycker däremot att jag ska engagera mig och vara primus motor i det som händer hans familj.
Han tycker jag ska vara med på alla deras tillställningar, hälsa på hans mamma osv.
en orsak enligt mig är att han vill att jag ska sköta det sociala, eftersom han inte är så kapabel till det själv.
Han blir sur om jag inte vill komma med till hans mamma varje gång ( hon vill babbla hela tiden med mig, och han sitter tyst och skrollar på telefonen) Jobbigt tycker jag. Som en typisk man, farfar blir det i hans fall, så är det inte riktigt naturligt att umgås med sina barnbarn heller. Då är detta praktiskt att ha mig med.
Det som nu är irriterande är att jag inte kan förvänta mig samma sak av honom med mina barn och barnbarn. Som jag tidigare nämnde så är han rätt ointresserad. Förstår ni att jag tycker det blir snedvridet?
Nån annan som har sån här komplicerad situation?