• Anonym (Energi)

Varierande energinivå

Jag mår generellt väldigt bra, men upplever energidippar några gånger per vecka. Vissa dagar mår jag jättebra, är glad och har mycket energi men vissa dagar är jag väldigt trött och orkar egentligen inte så mycket. Kör alltid på ändå, men det kan vara jobbigt att ta sig igenom dagen. Någon som känner igen sig och vet vad det kan bero på? Det har inget att göra med att jag sovit för lite, ätit dåligt eftersom jag för det mesta sover gott och äter bra mat varje dag. Dricker ingen alkohol och rör på mig varje dag. Det är jobbigt när det inte går att förutse och att det verkar som det är helt slumpmässigt.

• Svar på tråden Varierande energinivå
  • Freshandclean

Då är det sannolikt något som kostar energi. Trivs du på jobbet? Har du givande sociala sammanhang, eller känner du dig ensam? Någon relation som är mindre bra? Känns dagarna meningsfulla för dig?

Kan ju även vara värt kolla upp att du verkligen är i gott fysiskt slag. Snarkar du på natten?

• Anonym (f)

Att du är en människa?

• Anonym (Energi)
    Freshandclean skrev 2026-05-02 18:48:32 följande:

Då är det sannolikt något som kostar energi. Trivs du på jobbet? Har du givande sociala sammanhang, eller känner du dig ensam? Någon relation som är mindre bra? Känns dagarna meningsfulla för dig?

Kan ju även vara värt kolla upp att du verkligen är i gott fysiskt slag. Snarkar du på natten?

Ja det är väl saker som kostar energi, men mycket är bra och jag tycker att det blir svårt att försöka få någon slags perfekt tillvaro. Vissa saker funkar bra annat hade kunnat vara bättre, men det är inget som är dåligt. Har familj med barn och heltidsjobb så det är mycket att göra varje dag, men har egentligen inget emot det. Jag tycker om att vara aktiv och önskar att jag inte dippade i energi.
  • Anonym (Energi)
    Anonym (f) skrev 2026-05-02 18:48:41 följande:

Att du är en människa?

Haha, ja det är så jag tänker att det kanske är till och från för de flesta men jag vet inte.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (f) skrev 2026-05-02 18:48:41 följande:

Att du är en människa?

Tänkte samma sak.
  • Anonym (Håkan)

Du är människa.  Alla känner så från och till

Du är inte en robot med konstant och statisk energi.  Då hade jag blivit orolig på riktigt om du aldrig kände dig orkeslös..

Till och med Kungen påpekar att man måate lyssna.på sin kropp och han tar sig tid att ta korta och ibland längre  stunder av återhämtning för att orka sitt tempo. 

Kör du bara på har du snart en hjärtinfarkt helt gratis...  

Svar på tråden Varierande energinivå