Kompis barn tar alltid med mitt barns saker hem
Hej! Jo jag har ett litet dilemma just nu. Mina bästa vänners barn och mitt barn är ?bästisar? och hänger med varandra nästan varje dag. Problemet är bara att varje gång deras barn är här så tar hon med mitt barns leksaker/kläder/skor hem. Innan har min dotter inte märkt något/brytt sig, men igår när dom gick så blev min dotter så himla ledsen och började fråga efter sina saker och då gjorde det så ont i mamma hjärtat. Och det som gjorde att det känns ännu ondare är att jag har varit sträng med min dotter när hon försökt ta med sig leksaker hemifrån hos dom att ?det här är x leksaker, dom leker vi med här för dom är hennes, men när vi går hem så får dom vara kvar här? och då känns det som att jag är en sån dålig mamma för det är okej att bara ge bort min dotters leksaker men hon ska inte få unna sig. Samtidigt så står jag fast vid mina principer liksom, man tar inte andra barns leksaker. Jag tänkte prata med barnets föräldrar idag, men överreagerar jag? Är jag snål som inte vill att deras barn jämt tar med leksaker osv? På det råga på de hela så är det alltid jag som måste gå dit och hämta tillbaka sakerna, säger vi inte till eller hämtar inte dom så stannar dom där. Jag försökte pika föräldrarna lite tidigare men då när dom sa ifrån deras dotter så fick hon sånt utbrott, så gången efter sa dom att ?vi orkar inte med huvudvärken av hennes utbrott är det okej om vi tar den här saken och lämnar tillbaka den imorgon??. Och den saken har jag ännu inte fått tillbaka vilket också blir ett irritationsmoment. Men iallafall så sa jag ja då, men vid det stadiet hade inte min dotter börjat reagera på att hennes kompis tar hennes saker men nu när hon blev ledsen för första gången kände jag att de räcker.