Dålig relation till svärföräldrarna
Jag har varit tillsammans med min man i 10 år nu och jag och svärföräldrarna har aldrig haft en speciellt bra relation. Svärfar har under åren ?skämtat? om exempelvis, min allergi och att maten de bjudit mig på har innehållit nötter, om att min man kommer vara otrogen, och nu även om hur tjock jag är då jag väntar vårt tredje barn. ?det är definitivt trillingar? säger han medan han klappat på min mage. Svärfar är ofta klumpig I det han säger och det mesta han kommenterar om eller till mig känns nedvärderande och som att han försöker såra mig.
På detta så följer inte heller svärföräldrarna de gränser eller regler om jag och min man sätt upp för våra barn. som att de tvingar och försöker muta barnen till att ge dem kramar. Ger dem söt saker i smyg trots vi sagt nej eller uppmuntrar dem till att säga emot oss då vi säger nej till något, bara för att nämna några saker.
De klagar ofta på att våra tjejer 5 och 3 inte sover över eller får vara hos dem utan oss så ofta. Och nu när det närmar sig att barn numera 3 ska komma vill de göra upp en plan så att de kan ha de äldre barnen några dagar och mina föräldrar kan ha barnen några dagar då jag tidigare blivit kvar länge på bb efter förlossningar.
Jag vill att min man ska säga att det inte kommer att hända! speciellt också för att barnen inte heller är så sugna på att vara där. Men då det nu kommit fram att svärfar är sjuk och har problem med hjärtat vill min man att barnen ska börja var där mer vilket jag inte är bekväm med!
Någon som har tips eller råd för att hantera situationen?