• Anonym (Slutkörd)

Säljande hit disco dit

Klassföräldrarna är på mig om att jag inte erbjudit mig att hjälpa till med någon av försäljningarna de hade under vintern, inte anmälde till majblommeförsäljningen och nu inte heller anmält mig som hjälp vid barnens avslutningsdisco... i deras gamla skola var jag den som höll i allt sånt. Var extremt närvarande och engagerad i allt, men har senaste året känt att jag balanserar för att inte krascha totalt. Något jag definitivt inte får låta mig göra som ensamstående med tre barn. Min mentala hälsa är dock inget övriga föräldrar har med att göra. Jag har försökt förklara att jag inte har kapaciteten just nu, men får bara upprörda kommentarer...

Någon som känner igen sig? Hur hanterade ni det?

• Svar på tråden Säljande hit disco dit
  • Anonym (Em)

Jag berättade för några väl utvalda att jag var på väg in i väggen. Några vet att jag ställer upp när jag kan och har orken till det, tack vare att jag faktiskt öppnade upp mig.

Att våga vara öppen, om än mot några få, ger en förståelse. En av de jag pratat med var på väg själv mot väggen och var glad att jag hade sagt något för lite tack vare mig bromsade hon i tid och vi har hjälpt varandra. 

• Anonym (Em)

Nu vet jag inte hur ni har det,  men här är det barnens majblommeförsäljning. Som förälder skriver du på men barnen säljer och får pengarna. Vet att alla inte har det så. Så mina har sålt och fått några hundra som de varit glada för. 

Värre är det när idrottsföreningen kommer med att man måste sälja 10 paket med 10 kilo korv rökt på fjolårets granskott från övre tjotahejti med 24 karats guld i för 1000 kronor paketet (ja, nu hittade jag på en del, men ni fattar) Vi fick sålt 2 korvar. I vår bekantskapskrets tyckte folk att korven var för dyr eller så äter de inte sådan korv. 

Vet några som måste sälja 10 burkar kakor. Gick väl an när de kostade 30 kr. Grannarna köpte lätt varsin burk. Nu kostar de 75 och folk drar öronen åt sig för de tycker det är dyrt. 

Svar på tråden Säljande hit disco dit