Hur skulle ni reagerat om er svärmor…
Kallade er för ?endast en kuvös? eftersom hon tycker att era barn är så lika henne och er partner men inte dig?
Skulle ni ta det som ett skämt eller inte?
Kallade er för ?endast en kuvös? eftersom hon tycker att era barn är så lika henne och er partner men inte dig?
Det är väldigt vanligt att föräldrar tycker att barnbarnen är såååå lika sina barn (och sig själva) inget att lägga någon energi på, du vet väl att barnen är dina och jag är rätt säker på att du själv och även dina föräldrar ser likheten. Det var inget som sades för att förminska dig
Det är normalt att se likheter med sin familj, men att kalla någon för enbart en kuvös och trycka på bristande likhet är rent utsagt elakt. Hur brukar personen bemöta dig?
Konstaterat att svärmor är både okunnig samt socialt handikappad. Det skulle jag ha i åtanke i mina fortsatta kontakter med henne.
Skulle elakheterna fortsätta skulle jag hålla avstånd och glesa ut tillfällena vi ses.
Det beror på hur hon är i övrigt. Enstaka grodor kan man förlåta, om hon annars behandlar en med kärlek och respekt, men om uttalandet speglar hennes allmänna attityd så hade jag minimerat kontakten med henne.
Det var inte särskilt smidigt sagt.
Däremot är det inget konstigt att hon främst ser likheten mellan era barn och sitt eget barn (som hon ju har sett i samma ålder). Det är rätt naturligt.
Jag hade nog sagt ifrån, men jag är kanske mer frispråkig än du är. Typ "Ouch! Det där var inte särskilt snällt sagt! Du kanske ska välja dina ord i framtiden?"
vad menar hon med endast en kuvös? att du skulle vara det då eller? det är liksom där de ev hamnar efter födseln, men hon kanske är korkad och tror att kuvös är ett annat ord för livmodern?
jag hade blivit irriterad
min svärmor tycks också tro att alla gener kommer ifrån henne. hon älskar att skryta om sin släkt och allt de är bra på. så pinsamt eftersom det sker så ofta och inte en tanke på att de kommer från en annan släkt med
Sån är min morsa med. Hon hävdar att jag är precis som pappa fast kvinna. Att det är 0% av hennes gener och han klonat sig själv. Mina 2 äldre systrar är hennes döttrar, jag är pappas dotter. (Vi har samma pappa).
Sån är min morsa med. Hon hävdar att jag är precis som pappa fast kvinna. Att det är 0% av hennes gener och han klonat sig själv. Mina 2 äldre systrar är hennes döttrar, jag är pappas dotter. (Vi har samma pappa).
Så osmakligt. Hade dock inte brytt mig så mycket, hon är bara en kärring.