Abort i v.14 HJÄLP
Hej! Börjar med lite fakta först.Jag är en kvinna, 30 år gammal. Jag blev oplanerad gravid och fick reda på det när jag var redan i v.10. Jag ingick i distansrelation med sambon i augusti förra året, vi träffades några gånger och vi blev sambos sedan november. Jag har ett barn innan som är 7 år gammal och han har 2 barn innan som är 3 och 5 år gamla.
Jag har fast jobb, men han har inte det, pga är nyinflyttad till Sverige så han lär sig språket just nu. Nu på sistone relationen funkar inte och därför när jag fick reda på att jag var gravid blev inte lycklig som man ska egentligen vara. Jag kan inte ta beslutet om jag ska behålla barnet eller inte. Nu är jag i v.14, får världens panik. Har varit på tidig ultraljud förra veckan, då har jag sett att fostern är utvecklad och väldig pigg i magen. Jag får panik pga nu tror jag är vi med sambon typ på gränsen att gå isär, och vet inte om jag kommer klara mig psykisk, ekonomisk och allt som ensamstående mamma. Det är inte så att jag vill inte ha barnet, men i det praktiska blir det svårt att ha det. Min hjärna och hjärta slåss mot varandra. Snälla ge mig råd!!! Jag vill skrika högt ?HJÄLP!!!!!?. Jag vet att beslutet är mitt till slut, men kan inte bestämma mig vad jag ska göra. Varje dag så lutar jag mig fram i tillbaka i beslutet