Är jag bara nojjig?
Hej allihopa!
Skriver detta inlägg i hopp om att få något tips, kanske någon varit i samma sits eller något..
Jag har varit ihop med min kille i över ett år, vi bor inte ihop vilket vi trivs med. Det är det första förhållande jag har som inte innehåller skrik, våldsamheter/elakheter.
Ett helt normalt förhållande, där vi båda försöker hitta tid till varann men även gör saker på olika håll.
Som ni säkert anar finns det ett -men- med detta såklart.
Han har en tjejkompis som jag tycker är alldeles för olämplig mot honom och han också, efter jag sett vad de skrivit till varann.
Han har alltid försökt få oss att vara med varann men jag är i naturen av mig avståndstagande men såklart trevlig. Men det har alltid känts konstigt.
När vi började träffas och de var ute (jag jobbar på krogen ibland) och jag ser från där jag står hur de halvligger på varann, han särar på hennes ben, sen sitter han på en barstol och hon ska absolut sitta i hans knä, samma kväll hann de även dansa med varann (nått han aaaaaaldrig skulle göra annars).
Detta tog jag upp med honom att jag tycker det är sjukt opassande och jag blev väldigt upprörd. Han bad om ursäkt och försökte bara skoja bort det, ?hon är ju en av grabbarna? lät det.
Nu ses dom bara när inte jag är med, om jag jobbar ses dom nån annanstans eller om jag är hemma så ses dom på krogen. Jag är aldrig med. Detta har jag påtalat och då har han bara sagt att jag vill ju ändå inte vara med henne, nej men man kanske vill få frågan iaf? Och är det inte konstigt att dom bara är med varann när jag ej är med..?
Jag berättade för han efter en krogkväll att hon ville ha med mig på nån annan krog, vi möttes av en slump när jag var på väg hem, så jag sa nej och att jag var på väg hem. Han blev JÄTTEARG över detta, att jag inte tog chansen och att han nu kommer få ?skit över detta med?. Det konstiga är att han blir så jäkla arg så fort jag nämner henne? Det känns så märkligt.
Jag begärde att få läsa vad dom skriver med varann då jag tidigare sett att dom gjort massa hjärtan och skrivit att dom saknar varann och att han önskade hon var där (när han är med mig?..). Jag ser hur dom kör nån egen jargong på nått, att han bara vill vara med henne och hon svarar att hon saknar honom så och att han är så fin.
Hon har börjat ragga på flera av hans kompisar och använder han som nån mellanväg så han måste prata med henne och har även träffat henne och aktuell kille som hon vill ragga på. Har då aldrig varit med om att en kompis måste ha med mig för att dom vill ragga på nån. Hon skickar även bilder på dom hon varit med till honom, sånt tycker jag också är väldigt märkligt. (Det ska tilläggas att alla är över 30 år)
När jag tar upp detta så säger han bara att jag har massa killkompisar och isåfall borde han bli arg över detta, men det blir han ju inte så varför blir jag nojjig?
Ja jag har flera killkompisar men skulle aldrig bete mig sådär mot dom eller låta dom hålla på så mot mig, för jag är i ett förhållande.
Tycker det känns så sjukt opassande och jag har sån klump i magen (helst när man varit med om otrohet förut..).
Vad ska jag göra? Tänka? Har försökt tagit upp det så många ggr men nu blir han bara arg och stänger av. Han har sagt att han aldrig kommer sluta vara med sina vänner, vilket jag aldrig begärt, men när det börjar kännas olustigt blir det ju en helt annan sak?
Om ens partner stör sig på något borde man iaf lyssna.. eller?