• Anonym (Sussi)

Sambo avskyr barnens pappa

Tänkte ställa frågan. Ni som har varannan vecka och lever med en ny alt har barn med nya. vad tycker era respektive om kontakten med barnens pappa? Min sambo hatar det och tror nog han mestadels är svartsjuk. får ?smyg? ringa och smsa honom när sambon är borta på jobb. Han vill sköta all kontakt mellan, hämta/lämna. brukar även fråga min mamma om hjälp för att jag ska slippa. 

• Svar på tråden Sambo avskyr barnens pappa
  • Anonym (Bonusmamma)

Hej!
    Alltså har ni väldigt mycket kontakt och du har den i smyg så skulle jag bli misstänksam som partner varför ni inte kan ha kommunikationen öppen. Men jag fattar ju om du vill ha den i smyg för att undvika bråk men det är nog bättre att vara öppen med att kommunikation måste ske och att han måste acceptera det.

Menar du att din nya kille vill sköta hämtningar och lämningar med dina barn till ditt ex? Låter ju helt galet i mina öron. Jag ser bara en massa röda flaggor, ska du verkligen bo ihop med någon som verkar ha så svårt att acceptera att du haft ett liv före honom? Jag tycker att du måste prata med honom i lugn och ro och höra var skon klämmer liksom. Kanske din sambo bara känner sig osäker och rädd att du ska lämna honom och gå tillbaka till ditt ex, så det kanske räcker med att förklara att så inte är fallet men att du pga att ni har barn ihop kommer att fortsätta att ha kontakt i många år framöver, och klarar han inte av det så behöver han ju antingen söka hjälp för det eller försöka hitta sig en partner som har levt i celibat.
    Om det känns fel så lita på din magkänsla!

• Anonym (Sussi)

ja precis. Han vill sköta allt sånt för att jah ska slippa ha kontakt med honom: 

• Anonym (Sussi)
    Tow2Mater skrev 2026-05-07 20:44:56 följande:

Hur ofta ringer eller smsar du pappan? Och hur ofta ringer eller smsar han dig?

Inte ofta bara om det är något viktigt gällande barnen 
Svar på tråden Sambo avskyr barnens pappa