Stress dålig sömn
Flyttade till en ny stad för att kunna flytta ihop med min pojkvän och fick också då ett nytt jobb. Det är samma jobb som jag jobbat med, men helt andra rutiner, större arbetsgrupp och avdelning.
Jobbet i sig är stressigt och har lyckats hanterat det fram tills nu. Den här veckan har jag haft rätt stora sömnproblem, vilket jag inte haft sedan jag var liten. Men stressen efter jobbet sitter i och jag har svårt att varva ned, vilket har gjort att jag vaknar 04.00 varje morgon när jag egentligen ska upp 05.50.
Jobbet går inte att stressa ner pga att det är så mycket runtomkring som påverkar att det är högt tempo genom dagen. Jag är också ny och vill visa framfötterna. (gör inte mer än de arbetsuppgifter som jag har) Kollegor för saker i sista minuten som gör att jag får jättesvårt att förbereda och planera iförväg som jag tycker om att göra, ligga steget före som jag gjorde på mitt andra jobb. Där var det aldrig såhär hög stressnivån. Det ar bättre struktur och alla gjorda sina saker i god tid före och inte sista minuten
Frågan är som jag undrat över, hur ska man kunna vända på det gör? För det känns verkligen omöjligt. Jag har försökt funderat hur jag kan minska på arbetsbelastningen, men med de arbetsuppgifter som jag har så går det inte.