• Anonym (Man30)

Farsan med yngre tjej

Min farsa är dryga 60 år och har en tjej kompis som är 29 år. Vet inte om dom är kompis eller vad dom är. Jag tycker inte om han har så ung tjej och jag tycker inte om henne.

Förut kunde jag lån hans bil på helgen men eftersom hon har häst är dom stallet på helgen med bilen. Så enda möjligheten få låna bilen är följa med dom till stallet och sedan låna den. När jag vart med bilen så måste jag vänta på dom ofta. Tycker inte om dom går där och hållar handen och små pussas. Är ju folk som ser dom. Pappa har aldrig varit intresserad av häst men nu är han ofta där och prata om det.

Vad tycker ni

Är dom Ihop eller vad
    Är det inte konstigt han träffar så ung tjej
    Hon har ställt till så jag få svårt låna bilen
    Är det inte konstigt hon fråga om jag tankat bilen, pappa har aldrig sagt något om det, hon tyckte det hörde till god hyfs,
    Sedan när man sett dom ute och gå så har hon väldigt ungdomliga kläder

Har nån haft pappa med en yngre tjej eller vad skulle ni tycka om eran pappa hade det
  • Svar på tråden Farsan med yngre tjej
  • vandrarn

Driver du? Hur gammal är du själv? Är din farsa bara till för att låna bil av? Skaffa en egen...

• Anonym (A)

#0 års åldersskillnad är ganska mycket.

• JonteB

60 år är inte så gammalt idag...Sköter man bara sig så...

På min ålder brukar folk oftast missa med 20 år...

• Anonym (Man30)
    vandrarn skrev 2026-05-08 20:48:02 följande:

Driver du? Hur gammal är du själv? Är din farsa bara till för att låna bil av? Skaffa en egen...

Jag är 31 år.  Har inte pengar kunna köpa egen bil så det har varit så enkelt låna bil förut. Men nu när han umgås med henne så blir det mycket besvärligt. Hon som sett till det
  • Anonym (Pi)

Var glad att han träffat någon han trivs med oavsett ålder.

Se till att skärpa dig själv och var inte missunsam mot din pappa. Hitta egna vänner att hänga med eller åk kollektivt. 

• Anonym (Man30)
    JonteB skrev 2026-05-08 21:33:04 följande:

60 år är inte så gammalt idag...Sköter man bara sig så...

På min ålder brukar folk oftast missa med 20 år...

Fattar inte varför han har blivit intresserad av hästar nu. Varje helg så är det hästar med henne. Sedan är det inte kul se dom hålla handen när det är folk som ser dom. Tror igen av er skulle gilla se eran hålla handen där folk ser dom
  • Anonym (Mr Master Ishikawa)
    Anonym (Man30) skrev 2026-05-08 20:36:07 följande:
    Farsan med yngre tjej Min farsa är dryga 60 år och har en tjej kompis som är 29 år. Vet inte om dom är kompis eller vad dom är. Jag tycker inte om han har så ung tjej och jag tycker inte om henne.

Förut kunde jag lån hans bil på helgen men eftersom hon har häst är dom stallet på helgen med bilen. Så enda möjligheten få låna bilen är följa med dom till stallet och sedan låna den. När jag vart med bilen så måste jag vänta på dom ofta. Tycker inte om dom går där och hållar handen och små pussas. Är ju folk som ser dom. Pappa har aldrig varit intresserad av häst men nu är han ofta där och prata om det.

Vad tycker ni

Är dom Ihop eller vad
    Är det inte konstigt han träffar så ung tjej
    Hon har ställt till så jag få svårt låna bilen
    Är det inte konstigt hon fråga om jag tankat bilen, pappa har aldrig sagt något om det, hon tyckte det hörde till god hyfs,
    Sedan när man sett dom ute och gå så har hon väldigt ungdomliga kläder

Har nån haft pappa med en yngre tjej eller vad skulle ni tycka om eran pappa hade det
    Dags att växa upp och börja med problemet i rätt ände. Det verkar som du dumpar över dina egna problem på din far. 
    Rätt ände vore:
    Du lånar din pappas bil för att du inte har en egen bil. Du har ingen egen bil för att du inte har några pengar? 
    Du har inga pengar därför att? 
  • Anonym (Qwerty)

Varför skapar du en ny tråd, räcker inte din gamla tråd om detta?

• Virriga Vera
    Anonym (Man30) skrev 2026-05-08 21:47:32 följande:
    Jag är 31 år.  Har inte pengar kunna köpa egen bil så det har varit så enkelt låna bil förut. Men nu när han umgås med henne så blir det mycket besvärligt. Hon som sett till det
    Kanhända att du är 31 men du resonerar som en 7 åring. Nej, det är inte hon som sett till att du inte kan låna bilen. Din pappa använder SIN bil när han vill och behöver den. Att tanka bilen  efter man lånat den är faktiskt god ton och bra hyfs. Var istället glad för att din pappa träffat någon som han trivs med och gör honom glad.
  • Anonym (B)
    Anonym (Man30) skrev 2026-05-08 21:54:45 följande:
    Fattar inte varför han har blivit intresserad av hästar nu. Varje helg så är det hästar med henne. Sedan är det inte kul se dom hålla handen när det är folk som ser dom. Tror igen av er skulle gilla se eran hålla handen där folk ser dom
    Han får sex, hon får en gubbe som skjutsar henne till stallet. Win-win. Kommer inte att hålla.
  • Anonym (J)
    Anonym (B) skrev 2026-05-09 08:20:07 följande:
    Han får sex, hon får en gubbe som skjutsar henne till stallet. Win-win. Kommer inte att hålla.
    Så stora ålderskillnader gör att det är svårt att hålla ihop ett förhållande i längden. Så förmodligen kommer det inte att hålla med tiden, men det finns naturligtvis några enstaka undantag.

Förstår att det kan vara knepigt att acceptera dem, men å andra sidan: Du skulle väl inte vilja att din pappa la sig i vilken partner som du träffar, (så länge den partnen inte misshandlade dig)?

Jag föreslår att du skaffar dig en elcykel så kan du åtminstone klara dig på egen hand under sommarhalvåret. Om du av någon anledning inte har råd med bil.
  • Anonym (B)
    Anonym (J) skrev 2026-05-09 08:33:44 följande:
    Så stora ålderskillnader gör att det är svårt att hålla ihop ett förhållande i längden. Så förmodligen kommer det inte att hålla med tiden, men det finns naturligtvis några enstaka undantag.

Förstår att det kan vara knepigt att acceptera dem, men å andra sidan: Du skulle väl inte vilja att din pappa la sig i vilken partner som du träffar, (så länge den partnen inte misshandlade dig)?

Jag föreslår att du skaffar dig en elcykel så kan du åtminstone klara dig på egen hand under sommarhalvåret. Om du av någon anledning inte har råd med bil.

Jag är inte TS. 

• Anonym (Man30)
    Virriga Vera skrev 2026-05-09 07:33:00 följande:
    Kanhända att du är 31 men du resonerar som en 7 åring. Nej, det är inte hon som sett till att du inte kan låna bilen. Din pappa använder SIN bil när han vill och behöver den. Att tanka bilen  efter man lånat den är faktiskt god ton och bra hyfs. Var istället glad för att din pappa träffat någon som han trivs med och gör honom glad.
    Det är inte hon på länken jag hittar men visar hur det kan se ut. Tycker det är pinsamt klädd

https://m.youtube.com/shorts/qvKlgZTBC2A
  • Anonym (Man30)
    Anonym (J) skrev 2026-05-09 08:33:44 följande:

Det är inte hon på länken jag hittar men visar hur det kan se ut. Tycker det är pinsamt klädd

https://m.youtube.com/shorts/7XRLVcECZAI

• Anonym (haha)
    Anonym (Man30) skrev 2026-05-09 12:27:55 följande:

Helt normala kläder?
    Jag såg framför mig en kort minikjol och linne som visade halva brösten.
    Så där klär sig folk i 40+ också. 

Stör det dig för att du blir tänd på det?
Svar på tråden Farsan med yngre tjej