Anonym (Hon) skrev 2026-05-09 14:49:23 följande:
Tack för att du hjälper mig hålla fast vid mitt beslut. Det finns ju gränser. Och när han menar på att det är jag som
inte verkar förstå och att jag har fabulerat ihop grejer så börjar jag ju automatiskt tvivla på mina egna känslor. Har gjort det tillräckligt många gånger nu.
Sånt här beteende gör mig förbannad. Och jag vet, man börjar tvivla på sig själv o man vill förstå för att man bryr sig o menar väl. Att han dessutom försöker gaslighta dig och förminskar dina känslor, det är så mycket varningstecken.
Var beredd på att det kan komma reaktion från honom nu när du faktiskt sätter en gräns, han kan komma krypande o lova guld o gröna skogar. OM du över huvud taget ska testa det isf så är det handling som gäller och inte snickesnackande. Och ju mer du tillåter dig bli använd desto mindre respekt har dom för en och desto sämre behandlar som en. Ju fler gånger dom lyckas snacka omkull o tillbaka en desto sämre blir det.
Sådana här relationer gör ont :( jag hoppas du har bra stöd runt dig och intressen som kan hålla dig upptagen.