graviditet och arbete
hej jag undrar om det är någon som har varit sjukskriven under sin graviditet pga tröttheten och illamåendet? jag förstår att graviditet inte är någon sjukdom, men det är svårt när man mår så illa att man kräks allt man äter.
hej jag undrar om det är någon som har varit sjukskriven under sin graviditet pga tröttheten och illamåendet? jag förstår att graviditet inte är någon sjukdom, men det är svårt när man mår så illa att man kräks allt man äter.
En kompis till mej var sjukskriven större delen av graviditeten, hon fick inte behålla något av det hon åt och låg även inlagd på sjukhus med dropp några perioder. Vad har du provat mot illamåendet då? Postafen? Seaband?
Många gånger fixar hellre bm recept på medel mot illamåendet än att sjukskriva folk. Sedan brukar det ju i de flesta fall gå över efter v 12.
pemi
hej! har testat postafen, det lindrar lite, men mår ständigt illa och blir så trött av dem, har pratat med min arbetsgivaren och fick gå ner med mina arbetstimmar från 40 i veckan till 20 i veckan från imorgon och vecka 15 och 16. jag hoppas att det går över snart, jag ville så gärna må illa, ville känna mig gravid, men det är rätt så jobbigt att spy varje dag. men när jag tänker på att i november kommer min mans och min lilla bebis känns det redan bättre.
Ja postafen brukar u hjälpa men spyr man all man äter så blir man ju trött utav att man inte får någon energi från maten. Så jag kan ju tycka att dom skulle sjukskriva dig så du fick vila å ligga till sängs för du å den som bor i din mage behöver ju näring. Hoppas att det snart går över.
Hej Nancy 15!
Jag är i vecka 11 o på grund av min extrema trötthet och två blödningar har jag varit sjukskriven i snart en månad. Den har nu blivit förlängd maj ut.
Det är ju mer eller mindre omöjligt att klara av ett arbete om man känner så här och det verkar läkarna här ha bra förståelse för.
Hoppas däremot kunna klara av två -fyra timmar inom kort.
Lycka till!
Mia
Hej,
Jag e just nu sjukskriven en vecka orsaken är att jag opererade mig i måndags pga flerbördes graviditet. Det var nämligen fem stycken i min mage. Sen beror det nog på vad det e för arbete man har. Vi har gjort DI kanske ska tilläggas.
vickevips: hur kommer det sig att det blev fem? Kollade de inte hur mga äggblåsor du hade i magen innan DI?
Prova att dricka ingefärste. Det funkar enligt en gravid kompis.
Hon brukar ha med sig en kopp i bilen på väg till jobbet.
Hon tipsar även om att försöka äta ngt innan man går upp ur sängen. Dvs förbered en macka eller liknande dagen innan och ha brevid sängen.
Lycka till!
Ja, man kan bli sjukskriven för illamående. Jag var sjukskriven under min graviditet (inte hela) för illamående och senare också foglossning. Fick då prata med läkaren på MVC.