• minigris

När får man hjälp!

Hej! Jag undrar över en sak: Alla säger att man kan söka hjälp för sin barnlöshet efter ett års fruktlöst försökande MEN hur vet läkarna att man inte ljuger och egentligen inte har försökt så länge???? Litar de på vad man säger, eller?(Jag tycker själv att det är lång tid att behöva vänta, särskillt om man är äldre). Detta har jag tänkt på jättelänge! Hur vet de det?? Någon som kan svara?

• Svar på tråden När får man hjälp!
  • Annevi

Inte tror jag att läkarna är så misstänksamma. Om du säger att du försökt i ett år, så får de väl lita på det. När jag blev gravid togs inget graviditetstest på BVC. De nöjde sig med testet jag gjort hemma. Barnmorskan litade på mig. Jag kunde lika gärna ha ljugit.

• Annevi

Alltså, jag måste förtydliga. Jag menar förståss inte att man ska ljuga för sin läkare eller BM!

• Fru Indosaurie

nej det vet väl inte läkarna. Dom får väl lita på att man talar sanning.
    Det är ju massor med prover och undersökningar som ska genomföras och inget man frivilligt vill utsätta sig för.

• evaviola

Min gyn sa till mig att vi skulle få hjälp om det tog nio månader för oss att bli gravida, samt att om jag hade en 40 dagars cykel spå skulle vi oxå få hjälp tidigt. Undrar om det är olika från gyn till gyn?

• minigris

TACK för era svar! De lugnade mig!

Svar på tråden När får man hjälp!