• Plutten C

SPRAYAT i 2 veckor - nu ++++++, Behöver råd nu - ska jag sluta spraya!!!!

Nu har jag sprayat med Synarela i 2 veckor och helt plötsligt ett stort + på stickan, nån som vet är det farligt att jag har sprayat om jag är gravid? Är så orolig. Ska jag sluta med sprayen på en gång eller fortsätta över helgen till jag får tag på fertilitetsenheten där vi går? Har ringt gynakuten, sjukvårdsupplysningen m.m men jag får inga svar!!!!!

Vi har försökt bli gravida i 5 år nu så vi är jättglada men oroliga! Är det verkligen sant! Vi har tagit två gravtester och det är verkligen positivt. Helt ofattbart!

Är det nån som kan lugna mig lite så är jag jättetacksam!
    Kram till er alla!

• Svar på tråden SPRAYAT i 2 veckor - nu ++++++, Behöver råd nu - ska jag sluta spraya!!!!
  • lajjalo

jag tänker bara på att barnet har sin egen närings och blodförsörjning så här tidigt i graviditeten. har jättesvårt att se hur det skulle påverka din graviditet. men jag är ingen expert och kan inget om de medlen som du använder.
    jag säger grattis, för jag tror att allt är ok!

• fröken fru

Varför ska du fortsätta med sprayen om du är gravid, målet är ju redan nåt hi hi
    tror inte heller att spayen kan ha skadat fostret

Super grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• jezzzica

grattis grattis grattis!!! har ingen aning om det här med sprayen men håller med lajjalo, fostret har ju egen försörjning nu från gulesäcken tror jag.

• Utlandssvensk

Hej!
    Om du är gravid ska du självklart sluta med sprayen för det är ju precis som Fröken Fru säger...
    Grattis.

• Enzo

Läkaren på vår fertilitetsklinik säger att det inte är farligt att spraya om man skulle råka vara gravid. Det händer ju faktiskt att en del blir gravida innan de börjar spraya. Det som händer är att sprayen inte verkar. Skulle dock råda dig att sluta spraya, du har ju ingen nytta av det nu... Jättegrattis förresten.

• claudius

På sahlgrenska sa dem till mig att jag skulle sluta att spraya om jag blev gravid!!! Lycka till nu!!!!

• Aquali

Till Plutten C

Du skall ABSOLUT inte vara orolig. Två veckors sprayandet har ingen inverkar. Hur vet jag det? Jo, jag befinner mig i samma situation som du. Innan jag skulel påbörja min spray kur så kände jag lite av graviditets symptom, Eftersom ajg har varit gravid en gång förut (med dåligt utgång tyvärr) så visste jag hur symptomerna yttrade sig. Inna jag skulel påbörja spray så ringde jag min läkare och frågade om det är ok om jag ska börja spraya trots misstankar om graviditet. Hon svarade att det är INGA PROBLEM alls. Och eftersom ingen tewt kan visa så tidigt graviditet så började jag min spray den 12/04. och nu skall jag vänta till på söndag när jag ska göra gravtest.

Så kag kan lova dig på heder och samvete att du skall inte vara orolig.

kram och lycka till.

Ps. Du få gärna skriva privat om du vill prata med någon i likande situation, För jag befinner mig där...

• bebban67

Jag är helt borta i det blå med detta att få hjälp med att bli gravid,har precis börjat fundera på att söka hjälp.
    Vad är Synarela för något

• Catta80

synarela är en nässpray som man blir nedreglerad av...det stänger av kontakten mellan huvud och livmoder. Man hamnar i klimakteriet för en stund

• Aquali

Till bebban67

Du bör kontakta din närmaste gynemotagning som jobbar med familjeplanering och fertilitets utredninga. Där får du första hans information om allt.

Här är vi trots allt bara vanliga "dödliga" amatörer.
    När du fått den korrekta informationen d¨å kan du vädra dina tankar och funderingar med alla kvinnor i likande situationer här på FL. men jag föreslår att du ta pofshjälp för att börja med.

Synarela det är det sista du behöver tänka just nu.
    Du kanske redan har påbörjat utredning eller?

Kram och välkommen till fl!

• bebban67

Tack för svaren jag har fått!
    Tycker dock att ni som finns här inte kan kallas för "bara" amatörer*ler*.Livsvisdom är mycket värt!
    Kram

Svar på tråden SPRAYAT i 2 veckor - nu ++++++, Behöver råd nu - ska jag sluta spraya!!!!