• PLank

två missfall

Jag har fått 2 missfall. tänkte bara höra om någon har nån aning om vanligaste anledningen till missfall? jag är så orolig att bli utan barn. vid båda mina missfall har jag haft lätt att bli gravid men sedan fått missfall i vecka 7 ungefär. börjat å blöda å haft ont i magen. skulle vara skönt få prata med någon. någon som har någe bra svar?

• Svar på tråden två missfall
  • Solsken i blick

Jag har tyärr inga svar. Vet bara att det är störst risk för missfall innan vecka 12.

Ville bara säga att jag är ledsen för din skull. Det måste vara jättejobbigtl Jag oroar mig också mycket för missfall (är inte gravid ännu men planerar att bli).

Lycka till!

• chomchom

hej! jag har oxå haft 2 missfall. eller MA egentligen. Känner med dig! Skickar tröstkramar!

När det hände för oss (sista missfallet var över 2 år sedan) sa läkarna att det är naturens sätt att ta hand om ett embryo/foster som det är något fel på. Att tex hjärtat lr lungorna inte utvecklats som det ska..

För ett år sedan fick jag diagnosen endometrios. Vi genomgår nu IVFbehandling o läkaren säger att det mycket väl kan bero på sjukdomen att jag fått både MA och sedan inte kunnat bli gravid..

Vill inte göra dig mer orolig. Det är ju tydligen väldigt vanligt med så tidiga missfall. men det gör det ju inte lättare att gå igenom..

hoppas att du är gravid snart igen!

kram

• Rolla

Hejsan..
    Oh .. jag vet verkligen hur du har det.. Jag fick mitt andra missfall i lördags....
    Jag får inte heller några svar på varför detta händer... dem säger tex. att kan något vara fel på fostret.. sen att v. 7 , 8 , 9 är mest kritiska veckor...

Lycka till nästa gång.. ge bara inte upp.. vi ska försöka ígen!

Kram Rolla

• Mandy no1

Har också två missfall bakom mig, läkaren sa till mig att det är vanligt med två missfall men det är ju inte så mycket tröst när man går igenom det men kan vara bra att känna till.

• Sugarmommy

Jag har också haft två missfall. Det andra kom i lördags. Jag har inga bra svar på varför det händer, men jag vet hur det känns. Kolla runt på olika sidor på nätet (sök på missfall), där får du de vanliga svaren. Lycka till i framtiden. Kram!

• Sommaren22juni1979
    Jag fick två mf detta året.. första i v 10 ..
    andra kom ut i vecka 10 men fostret dog vecka 6 .
    Är nu sjukskriven till den siste.. det tar på ens krafter och jag har faktiskt börjat få en rädsla om att inte få fler barn..'
    Om man får mf tidigt så sa min läkare så här ..
    Foster som dör så pass tidigt har oftast ett kromosonfel .. och det brukar ske redan i befruktningstadiet..
    Det kan vara att ägget var mindre bra eller att spermierna var det.
    Det innebär dock inte att man inte kan få barn , jag personligen tror att jag fått mf pga mitt livs situation ..
    Jag känner mig lugn .. men inombords så stressar jag oehört mycket kan inte kontrollera min ilska när jag är gravid och blir så uppjagad fort..
    Har haft det väldigt stressigt på vissa fronter och har det än så jag tar det lungt eller försöker ta det lungt iallafall..
    Det är svårt att förstå hur och varför ett mf kommer .. men det finns inte nåt mer svar än att de foster de gjort undersökningar på har just påvisat att de har haft nåt fel som kommit från grunden..
    Men jag tror de är viktigt för en själv att man verkligen lyssnar på sig själv och inte försöker förtidigt om man vet att man är orolig av sig..
    Jag mår bättre denna gång än vid mitt första mf..
    Men jag kommer inte glömma två speciella datum .. 15 aug och 19 dec .. de två datum som var satta för bf ..
    Nu måste man börja om igen .. men jag tror att jag ska ta det lungt nu ett tag.. är rädd för att få ett mf igen .. vet inte om ja kommer orka med det ... kram o lycka till
    Julia Leo Ludvig .. mina tre hjältar
Svar på tråden två missfall