• fru smultron

Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........

Har försökt att få barn sedan nov 2004, har haft ett X, och tre mf sedan dess.
    Har nu gått under utredning och ska denna månad börja försöka igen...det skulle vara kul att ha någon att bolla alla känslor med..
    Så jag hoppas på att det finns någon som har lust att följad åt............

Kramar från lilla fru smultron

• Svar på tråden Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........
  • Maddo77

Hej alla kämpar!
    Skönt att se att det är så många som kämpar vidare även om det är grymt tungt ibland.
    Själv står det stilla, vill gärna göra ett nytt försök men väntar på OP tid till att kolla att min livmoder ser ut som den ska. En evig väntan är detta med att skaffa barn:( Var längesedan vi provade, sen i oktober tror jag. Vill kollas NU!!! Så vi kan prova snart igen.
    Ska prova på Zonterapi, första gången på måndag, lite hokuspokus kanske kan hjälpa en?!?!? Någon som provat på det? Zonteraupeten sa att det inte var omöjligt att det kunde hjälpa, men det kanske hon bara säger för att tjäna pengar??!?! Jag blir ialla fall tokig snart om jag inte får behålla en bebis i magen.
    Kramar på er alla kämpar!

• snattran

För mig gick det inte bra den här gången heller, precis som jag misstänkte (men jag kommer väl aldrig någonsin tro att det ska gå bra). I vecka 9 konstaterades att fostret slutat växa i slutet av vecka 8, och en vecka senare fick jag diagnosen bekräftad. Jag är nu i vecka 12 och väntar fortfarande på att det ska komma ut.

• fru smultron

Jag är som ett litet frågetecken.......Jag har testat väldigt svagt positivt idag på BIM dagen...vet inte om det är ögonen som spelar mig ett spratt eller om det stämmer.
    Är nu jätte orolig att mensen kommer ocg detta oxå är ett tidigt MF...kommer det inget får jag väll ta om testet efter några dagar......men ändå fatta vad jag är förvånad
    Men jag vågar inte hoppas på något än, erfarenheten säger tyvärr att denna lycka kanske blir kortare än vad man tror.
    Kanske är det inte ett riktigt streck, det syns ju så dåligt.

Ursäkta rörigt inlägg, men mitt huvud sitter inte riktigt på plats.
    Kramar till er alla!

• Fille04

Hänkar gärna på.

-99 juni. Började vi verkstaden som reulterade i 1MA och 1X.
    -04 dec. Kom vår efterlängtade son.
    -05 mars. Börjar vi verkstaden igen. Inget händer
    -06 maj.  Får pergotime utskrivet. Väntar nu på mensen

♥Älskar dig Fille mannen♥
  • snattran

Fru smultron: Grattis! Även ett svagt plus är ett plus ... Jag vet så väl hur det är, att inte våga hoppas, och inte riktigt kunna tro, men jag håller alla tummar för att det ska stanna kvar den här gången, hela vägen.

• fru smultron

Svagt positivt i går...mens börjar i dag FFF--NNNN.
    Behöver jag säga mer , SKIT
    Så himla dumt att jag ens testade igår, ångrar mig djupt!

• Maddo77

Fru smultron:
    Lider verkligen med dig. Skickar massa tröstkramar!!

• fru smultron

Pratsugen, ingen annan som är inne och tittar runt lite?

• igc

Hej,
    börjar hänga här igen efter mitt 5:e mf som jag fick nu i veckan.
    Maddo 77: hur har det gått med zonterapin? Jag är oxå lite inne på det men väger mellan det och akupunktur - har du nån erfarenhet av vad som är bäst?
    Vet ni om det bara är under tiden man blöder som inf.risken är större efter mf? Kommer ej ihåg vad de sagt innan? Det är ju varmt i sjön nu och man funderar på ett dopp till helgen....
    Kram i värmen, igc

• Nalle Phu

Vad skönt att det finns en sådan här tråd. Har precis kommit tillbaka till familjeliv efter litet uppehåll. Har försökt sedan 3½ år. Går på Repromedicin på Sahlgrenska. Har haft två MA, ett i vecka 9 (dött i vecka 6) och ett dött foster opererades bort i vecka 13 (dött vecka 12+4). Operationen gjordes då jag vägrade gå hem och vänta på en blödning igen, det var 24/2-06. Nu har jag vilat mig lite och efter sommaren skall vi börja med gonadropinstimuleringssprutor för att se om det går bättre. Det är mig det är fel på, har PCO så jag ägglossar aldrig utav mig själv. Dock har jag fått tre spontana blödningar efter senaste MA.
    Skall läsa in mig i tråden och kommer nog hänga med på ett hörn. Skönt att dela alla tankar och sin hopplöshetkänsla med andra!
    STYRKEKRAMAR på er alla!

• Maddo77

Hej.
    igc: Beklagar ditt 5:e missfall:( Jag vet inte vad som är bäst av zonterapi och akupunktur. Jag har bara fått en behandling än, ska gå på min andra om en vecka:) Fick en del örter och annat som jag ska ta. Vet inte om det fungerar men det kan ju inte skada att prova?!?! Svårt att komma ihåg allt hon sa första gången så mkt intryck att sortera. Men hon sa att jag hade en "slö" lever och i levern bildas det tydligen hormoner och den gör en massa annat bra i kroppen oxå. Hon sa ngt om min hypofys oxå *glömsk* Skriver sen igen när jag varit där nästa vecka. Kram på er alla!

• Nalle Phu

Hej på er tjejjer! Jag och sambon har pratat igenom att vi skall ta och försöka på egen hand nu över sommaren innan vi skall sätta igång med gonadropinsprutstimuleringen. Så nu skall här inhandlas ägglossningstest och gökas varannan dag från dag 11 till dag 21... (STÖN)
    Vi har också kommit fram till att om/när vi lyckas nästa gång så skall jag sjukskriva mig och vara hemma fram till vecka 14 är över. Det kanske låter drastisk men det borde räcka med att ha den psykiska pressen att vara gravid och slippa all annan stress som jobb och andra kontakter innebär under den kritiska perioden.
    hur går det för er andra nu då?

• Nalle Phu

Halmstadsmamma: Skickar en stor lååång styrkekram till dig! Vet att livet känns helt värdelöst i din situation men någon gång skall det även bli våran tur! Vilken vecka var du i?

• fru smultron

Jag börjar närma mig BIM igen, alltså ingen rolig tid med andra ord.
    Usch och fy...sedan kommer mensen komma och hoppet för denna månad att försvinna, Blir så trött på allt detta. Skulle vara skönt att kunna koppla bort alla tankar.
    Hur lyckas ni mad att tänka på annat?

Hoppas att ni andra haft en bra midsommar!

• Nalle Phu

fru smultron: Det är otroligt svårt att tänka på annat när man måste "jobba i sängkammaren". Jag försöker vara med sköthästen så mycket det går eller försöker hjälpa till med huset hemma och renover för att hålla tankarna på avstånd, men det är knappt så att det går att hålla hopplöshetstankrana borta. Nu kör vi ett försök helt och hållet utan Pergotime eller sprutor och skall se om det blir någon äl. Kanske, kanske inte....

KJAM på dig!

• Hopey

ja, det gör så ont... men jag hörde av en amerikansk kvinna nyligen, att livmodern mm kan "vakna till liv" av att genomgå missfall, så att kroppen fattar vad den ska göra nästa gång. att det skulle vara lättare att bli gravid efter missfall, än om man bara försöker och försöker och inget händer. vet inte om det stämmer, men det är en vacker tanke.

• Hopey

PS: glömde skriva att jag gärna vill vara med och följas åt! tror man kan påverka mycket genom tankens kraft och att veta att man inte är ensam. kram till alla här!

• Nalle Phu

Hopey: Jag var på besök hos min gamla gynekolog och när hon fick reda på att jag fått två mf så sa hon "-men vad bra! Då har ju kroppen tränat sig! NU kan kroppen säkert lyckas, tredje gången gillt!
    Hon menar som du skrev att det är sant att kroppen tränar sig på att vara gravid och att om man väl lyckats en (eller flera) gånger så går det snabbare till nästa gång... vet som sagt som du inte om jag skall tro på det....

Svar på tråden Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........