• hoppasålängtar

Rosenrot & IVF

Har läst väldigt mycket bra om rosenrot på senare tid. Nu undrar jag om det gåt att knapra rosenrot under tiden man håller på med en IVF-behandling, har det någon effekt då? Kan det vara skadligt? Någon som vet???

• Svar på tråden Rosenrot & IVF
  • TheBlueRose

NEJ!!!

Du ska under inga omständigheter ta Rosenrot isamband med en IVF-behandling...

• TheBlueRose

Det enda som du kan ta av naturpreparat är Omega-3....

• Pico

På vilket sätt ska Rosenrot hjälpa fertiliteten?? Jag har läst mycket om Rosenrot men aldrig någonstans om fertilitet!

• hoppasålängtar

Det finns en jättetråd om detta på forumet "Planerar att få barn" Många har positiva erfarenheter, vet dock inte riktigt hur det funkar.
    The BlueRose: Kan jag äta rosenrot framtill spraystart, kan det vara bra? Varför ska man inte äta det?

• TheBlueRose

TS,,Rosenrot förstärker ÄL,, å kan även rucka på den lite..

Därav så kan det slå bakut på IVF-behandlingen..

Att ta Rosenrot före en spraystart är tyvärr till ingen nytta... Man sprayar ju 2-3v, å då har Rosenroten "slutat" verka i kroppen..

• TheBlueRose

Jo,,det finns en drös av trådar om Rosenrot, men det är dom som inte använder sig av IVF som tar Rosenrot... ..

Rosenrot har ju en ökad sexlust hus mänga som tar det kontenueligt..
    Däremot så kan din man/sambo ta det hela tiden, det ökar piggheten/rörligheten på spermierna + även antalet....

Så som även Apiforce, kan han ta...

Men du ska inte blanda några som helst naturpreparat under en bahandling.

• hoppasålängtar

TACK för varningen! Är just hemkommen med nyinhandlad rosenrot. Så då får jag väl mata sambon med den i stället.

• skrattigtjej

Hihi ts men asså...alla ha bra erfareneter, elle dem flesta..

som jag (fasst som sagt hon ovan sa, somjag e av många andra ej ta sådan behandling som du...)

men iaf.. den ha undebar verkan påå mejj, men den verka olika på alla... så min kille märkte inget på min svaga dos.. (men han e klen med haha och ger upp lätt...) så ej så konstigt

men ja önska han börja ta dem snart igen haha.. men dem ha bara vat positiva för mejj lycka te nu

• Angelica80
    Hej. Jag har gjort en undersökning om rosenrot. Då många börjar misstänka att mf/ma/x beror på rosenroten,
    Så har du ätit rosenrot så var vänlig och gå in o rösta så man kan få ett litet hum om hur det ligger till. Mvh Jela
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m9876169.html
  • aquali

Du skall absolut inte använda några naturläkemedel under planerande eller pågående graviditet!!! Bara vitaminer eller läkemedel som är godkända av läkemedelsverket och rekomenderade av din läkare!

Svar på tråden Rosenrot & IVF