• LillaMy78

Hur länge blöda efter uttag av spiral...?

Fick kopparspiralen uttagen idag... undrar hur länge man kan blöda efteråt...?
    (glömde fråga min bm...)

• Svar på tråden Hur länge blöda efter uttag av spiral...?
  • LillaMy78

NÅN mer än jag som dragit ut en spiral...?

• hemlis

Hej!

Blöder man när man har tagit ut spiralen?!
    Nu blir jag lite nervös, jag ska ta ut min kopparspiral nästa torsdag, är lite orolig att det ska göra ont.

• LillaMy78

Det gjorde inte ont att få den utdragen, det kändes typ... ...ingenting om jag ska vara helt ärlig. Om man blöder...? Jag vet inte om man ska göra det, men jag gör det iaf.

• Frasse

Jag undrar detta också så jag puffar!!!

• LillaMy78

59 klickar och ingen som vet...?

• MSB

Jag tog ut min kopparspiral i nov och min bm sa att det möjligtvis kunde komma pyttelite blod men annars skulle man inte blöda...jag kommer ihåg detta för jag trodde det skulle bli som när man satte in den vilket var fel.

har du blött i flera dagar ring bm och kolla.

• Kiwipippin

Jag fick lite bruna flytningar när jag tog ut min kopparspiral.
    varade i två dagar ungefär. Men det måste ju bero på hur mycket blodkärl slemhinnan har när man tar ut den. Nära mens kan jag tänka mig att man blöder mera.

• 2äggmamma

jag tog ut min kopparspiral den 24:e mars gjorde det i slutet av mensen (blev rek att göra det) så jag kan inte svara på hur/om man blöder utan mens men jag blödde i alla fall inte längre än en vanlig period...
    Kanske inte riktigt svar på dina frågor men...

• Syllen

Jag tog ut den senaste i samband med att jag var i slutet utav min mens men lite blod samma dag den åkte ut och sen bara lite bruna flytningar var det jag fick efter första spiralen.
    Men det är ju så individuellt.
    Och nej det gör inte ont att ta ut den.

• anja1661

Tog ut min för en vecka sen och jag fick endast lite lite blodstrimmor i flytningar under den dagen. Inget färskt rött blod.

Och nej, det gjorde inte alls ont att ta ut den

Ring bm och fråga!

Svar på tråden Hur länge blöda efter uttag av spiral...?